ثبت‌نام ۶۲۴۹ نفر داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس در روز ششم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور جزئیاتی از آخرین آمار ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین آمار از ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با نام‌نویسی ۶۲۴۹ داوطلب در روز ششم ثبت‌نام‌ها، شمار متقاضیان حضور در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۱۶۹۷۳ نفر رسید که با این آمار حدنصاب ثبت‌نام دوره یازدهم شکسته شد.

وی با تأکید بر اینکه فردا (چهارشنبه سوم آبان ۱۴۰۲) آخرین مهلت قانونی ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم است، افزود: تفاوتی که در روز ششم با روزهای دیگر می‌بینیم این است که یک درصد به جمع داوطلبان خانم اضافه شده است و به این ترتیب ۸۹ درصد از داوطلبان قطعی را آقایان و ۱۱ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: ترکیب سنی داوطلبان تفاوتی با روزهای قبل نداشته است و براساس آخرین اطلاعات این ترکیب ۳۰ تا ۴۰ سال ۲۸ درصد، ۴۰ تا ۵۰ سال ۳۶ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۲۷ درصد و ۶۰ تا ۷۵ سال ۹ درصد است.

وی با اشاره به حوزه‌های انتخابیه پیشرو در ثبت‌نام اظهار کرد: این حوزه‌ها به ترتیب شامل کرج، شهریار، تهران، یزد، مشهد، رباط کریم، ساوجبلاغ، دماوند، اصفهان و کاشان و آران و بیدگل هستند.

وی همچنین تصریح کرد: در خصوص ترکیب شغلی نیز همچنان کارمندان در رتبه نخست قرار دارند و افراد بازنشسته، فرهنگی، آزاد، استاد دانشگاه، وکیل، قاضی، نماینده مجلس، پزشک، نظامی و روحانی دیگر ترکیب شغلی را در برمی‌گیرند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه فرآیند ثبت نام قطعی از داوطلبان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی تا فردا روز هفتم چهارشنبه ۳ آبان ادامه دارد، از متقاضیان درخواست کرد که در این رقابت شرکت کنند.

اسلامی درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: اطلاعیه ستاد انتخابات کشور امروز (دوم آبان ماه) صادر شد و ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری، از ۱۴ تا ۲۰ آبان به صورت حضوری و در فرمانداری‌های مراکز استان‌ها انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: همکاران بنده در ستاد انتخابات کشور این آمادگی را دارند که ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری را انجام دهند.

منبع: فارس

کد خبر 698809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.