حمایت دولت‌های غربی از صهیونیست‌ها مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شده است

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه مشارکت برخی از دولت‌های غربی، اروپایی و آمریکا از رژیم صهیونیستی مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شده است از آنها خواست حمایت‌های خود را متوقف کنند.

به گزارش ایمنا، علی بهادری‌جهرمی درباره اقدامات بشردوستانه دولت جمهوری اسلامی ایران به غزه اظهار داشت: از همان روز اول اقدامات پرتحرک دیپلماتیک دولت آغاز شد و سفرهای وزیر امور خارجه و مذاکرات و رایزنی‌های فشرده در این راستا انجام گرفت.

وی افزود: شخص رئیس جمهور تماس‌های تلفنی متعددی با سران کشورهای مختلف داشته و معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و حتی سایر وزرا از جمله وزرای فرهنگ، آموزش و پرورش و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نیز رایزنی‌هایی در رابطه با غزه انجام داده‌اند.

سخنگوی دولت بیان کرد: رایزنی‌ها در سطح بسیار گسترده و پرتعداد هم برای جلوگیری هرچه سریع‌تر کشتار وحشیانه مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و هم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه صورت گرفته است.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه از همان ابتدا نیز هماهنگی‌هایی به ویژه از طریق مجموعه صلیب سرخ و هلال احمر انجام شد، گفت: از نهادهای مردمی کمک‌های بشردوستانه مانند آب، پتو، اقلام دارویی و درمانی جمع‌آوری و بارگیری شد و همچنین دولت با همکاری سایر دولت‌ها ارسال از طریق پرواز، زمینی و دریایی را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: مشارکت و حمایت برخی از دولت‌های غربی، اروپایی و آمریکایی عملاً مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه شده که در حقیقت همکاری با یک متهاجم نظامی است که همه اصول جنگی را زیر سوال برده و جنایت جنگی، نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت انجام می‌دهد.

سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر اینگونه حمایت‌ها متوقف و یا کنترل شود تا امکان ارسال موثرتر اقلام بشردوستانه فراهم شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 698670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.