عملکرد دور از انتظار پتروشیمی بندرعباس

شرکت پتروشیمی بندرعباس که در شش سال گذشته به ازای هر برگه سهم ۱۶۱ تومان سود شناسایی کرده است در شش ماهه امسال به سود ۷۱ تومانی دست یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برخی از شرکت‌ها گزارشات بسیار بدی را منتشر کردند و عامل ریزش بازار شدند، یکی از این شرکت‌ها، پتروشیمی بندر عباس بود که منجر به تعجب بسیاری از فعالان بازار سرمایه شد، درآمدهای عملیاتی شرکت با افت ۲۳ درصدی همراه بوده است (۱۳۲ هزار میلیارد تومان) و هزینه‌های عملیاتی (۱۱۹ هزار میلیارد تومان) با کاهش ۱۷ درصدی، سود ناخالص نیز برابر با ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

سود ناخالص شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۵۴ درصدی داشته است، هزینه‌های فروش اداری تغییر زیادی نداشته و برابر با ۹۴۶ میلیارد تومان بوده است.

سایر درآمدها نیز برابر با ۸۰ میلیارد تومان بوده است، سود عملیاتی برابر با ۱۲ میلیارد تومان بود است که افت ۵۵ درصدی را به ثبت رسانده است، هزینه‌های مالی شرکت برابر با ۳۶۱ میلیارد تومان بوده که رشد ۷۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

سایر درآمدهای شرکت برابر با یک هزار میلیارد تومان بوده در مجموع شرکت به سود عملیات قبل از مالیات ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسیده است، مالیات شرکت برابر با دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در شش ماهه سال جاری بوده است.

سود خالص شرکت با افت ۵۴ درصدی همراه بوده و شرکت که در شش سال گذشته به ازای هر برگه سهم ۱۶۱ تومان سود شناسایی کرده است در شش ماهه امسال به سود ۷۱ تومانی دست یافته است.

کد خبر 698515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.