اعتبار استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس افزایش یافت

طبق مصوبه مجلس، سهم اعتبارات مربوط به تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس از منابع حاصل از عوارض دریافتی مشترکان از مشترکان گاز طبیعی از ۲۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز _دوشنبه یکم آبان‌ماه_ و در ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با تصویب بند الحاقی ۳ ماده ۹۲ موافقت کردند.

بر این اساس «با هدف تأمین و استانداردسازی سامانه‌های سرمایشی و گرمایشی و کمک به تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس و هنرستان‌های کشور با اولویت مناطق محروم، عبارت «بیست درصد (۲۰٪)» در بند «ب» ماده (۶۵) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به «چهل درصد (۴۰%)» اصلاح می‌گردد.

مطابق با ماده ۶۵ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)، دولت مکلف است تا پایان تکالیف تعیین شده ذیل علاوه بر دریافت نرخ گاز، به ازای مصرف هر متر مکعب گاز طبیعی ده درصد (۱۰ ٪) بهای گاز مصرفی به استثنای خوراک پتروشیمی‌ها را به عنوان عوارض از مشترکان دریافت و به حساب خزانه داری کل کشور واریز کند.

ب- بیست درصد (۲۰٪) از منابع مذکور به تأمین و استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی مدارس با اولویت مدارس روستاها، تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس و هنرستان‌ها در قالب ردیف مشخص در قوانین بودجه سنواتی و با مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اختصاص می‌یابد.»

کد خبر 698339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.