برداشت ۶۰ تن خیار از مزارع بادرود

مدیر مرکز جهاد کشاورزی بادرود گفت: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار مزارع بادرود، حدود ۶۰ تن محصول خیار برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی حاجی زاده صبح امروز _دوشنبه یکم آبان ماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برداشت محصولات جالیزی در منطقه کویری بادرود، اظهار کرد: کشاورزان بادرود هرساله با شروع فصل پاییز محصول خیار گل به سر خود را از مزارع برداشت می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال پیش بینی می‌شود از هر هکتار حدود ۶۰ تن محصول برداشت شود.

مدیر مرکز جهاد کشاورزی بادرود خاطرنشان کرد: خیار بوته‌ای بیشتر در دو فصل بهار و پاییز در شهرهای بادرود و خالدآباد کشت می‌شود و در فصل پاییز شهر خالدآباد بیشترین سطح کشت خیار را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این محصول جالیزی به دو صورت هوای آزاد و روش تونلی با پوشش پلاستیک کشت و برداشت می‌شود که از اوایل مهر آغاز می‌شود و تا اوایل آذر ادامه دارد.

حاجی زاده تصریح کرد: در طول مدت برداشت در هر هکتار برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود و قابل ذکر است که خیار منطقه بادرود و خالدآباد به نام" آقاعلی عباس" شهرت دارد و به علت اینکه در فضای آزاد کشت شده و زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد، از عطر و طعم خاصی برخوردار و بازار پسند است.

وی گفت: محصولات دیگری از قبیل طالبی، گرمک، انار، انواع صیفی‌جات و غیره از دیگر محصولات کشاورزی بادرود است که در فصول مختلف سال محصول آن به دست آمده و روانه بازار می‌شود.

کد خبر 698285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.