کاهش ۷ درصدی تصادفات خسارتی در اصفهان / ضرورت شناسایی نقاط پرتصادف

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به وقوع ۶ هزار و ۵۵۵ فقره تصادف خسارتی طی مدت شش ماه ابتدایی سال جاری در شهر اصفهان، از کاهش هفت درصدی این نوع تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ اصغر زارع اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری، ۹۱ فقره تصادف فوتی با ۹۵ نفر فوتی در کلان‌شهر اصفهان رخ داد که این ارقام به ترتیب سه و هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتند.

وی از وقوع ۳۰۵۴ فقره تصادف جرحی با ۳ هزار و ۴۰۶ مجروح در مدت مذکور خبر داد و افزود: به ترتیب در تعداد تصادفات جرحی، ۴۴ درصد و در تعداد مجروحان حوادث رانندگی ۳۶ درصد رشد را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به وقوع ۶ هزار و ۵۵۵ فقره تصادف خسارتی طی مدت شش ماه نخست سال جاری در شهر اصفهان گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشت.

وی بیشترین روز وقوع تصادفات در شهر اصفهان در نیمه نخست امسال را جمعه و شنبه و بیشترین ساعات وقوع تصادفات را ۲۰ تا ۲۲ اعلام کرد و ادامه داد: بزرگراه‌های شهر اصفهان با ۲۸ نفر جان باخته، منطقه شش با ۹ نفر جان باخته و مناطق پنج، هفت، ۱۰ و ۱۲ هر کدام با شش نفر جان‌باخته بیشترین سهم را در تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی کلان‌شهر اصفهان داشتند.

سرهنگ زارع تصریح کرد: موتورسیکلت با ۴۶ درصد، عابران پیاده با ۲۴ درصد و سایر وسایل نقلیه با ۲۰ درصد بیشترین سهم را در تصادفات رانندگی شهر اصفهان داشتند و نداشتن توجه به جلو با ۴۵ درصد، نداشتن توانایی در کنترل وسیله نقلیه با ۲۳ درصد، رعایت نکردن حق تقدم با ۱۲ درصد، عبور از چراغ قرمز دو درصد، تغییر مسیر ناگهانی با ۱۱ درصد، حرکت خلاف جهت با پنج درصد و تجاوز از سرعت مقرره با سه درصد علل تصادفات رانندگی در شهر اصفهان طی نیمه نخست سال جاری بود.

وی افزود: ۱۲ درصد متوفیان سوانح رانندگی در صحنه تصادف، پنج درصد در حین انتقال به مراکز درمانی و ۸۳ درصد در مراکز درمانی جان باختند که این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است و باید در خصوص انتقال سریع مجروحان و مصدومان حوادث رانندگی به مراکز درمانی اقدامات مؤثری صورت گیرد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از شناسایی و احصای ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در کلان‌شهر اصفهان خبر داد و گفت: اقدامات لازم در جهت آشکارسازی این نقاط انجام شده و درصدد رفع کامل این نقاط با همکاری شهرداری اصفهان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات ویژه در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش کاربران ترافیک با تمرکز بر موتورسواران و عابران پیاده و اصلاح رفتارهای غلط رانندگان، شناسایی نقاط پرتصادف و رفع نواقص موجود در این نقاط، همچنین اصلاح خط‌کشی‌های مشکل‌دار با همکاری شهرداری اصفهان و شهرداری سایر شهرهای استان از برنامه‌هایی است که در دستور کار این پلیس قرار گرفته است.

کد خبر 698266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.