گشایش جبهه لبنان و جولان علیه اسرائیل

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه یکم آبان‌ماه۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «به‌کدامین گناه؟!‌» و با اشاره به ۱۸۷۳ کودک شهید در غزه به بررسی رسوایی جدید غربی‌ها در ادعای حقوق بشر پرداخت و نوشت: خون‌های پاک کودکان فلسطینی ساکن غزه، بزک‌های دروغین غرب را از چهره‌شان شست و حالا واقعیت جنایتکار و بی‌رحم این چهره غیرانسانی بیش از پیش نمایان شده است.

این روزنامه در مطلب دیگری به بررسی تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جنگ زمینی پرداخت و در ادامه نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی پس از بیش از یک هفته تهدید مردم غزه به انجام عملیات زمینی و ورود به غزه، عصر دیروز به تکاپو افتاد تا چنین حمله‌ای را آغاز کند اما در همان گام نخست شکست خورد و عقب‌نشینی کرد.

گشایش جبهه لبنان و جولان علیه اسرائیل

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با اشاره به جنگ مستقیم حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی تیتر «گشایش جبهه لبنان و جولان علیه اسرائیل قطعی شد» را برگزید و در ادامه نوشت: به رغم لفاظی‌های چهره‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی، آن‌هم در شرایطی که تقابل میان حزب‌الله و صهیونیست‌ها شدت گرفته است، اشغالگران به قطعیت نسبی رسیده‌اند که حزب‌الله وارد نبرد خواهد شد.

این روزنامه در سرمقاله خود به قلم سیدیاسر جبرائیلی، به بررسی رابطه‌ی افزایش نرخ ارز و افزایش صادرات پرداخت و نوشت: چرا ارزش پول ایران کاهش یافت، اما صادرات افزایش نیافت؟ پاسخش همان فرمایش حکیمانه آقای حسن روحانی در اواخر دوره ریاست‌جمهوری خود و پس از مشاهده آثار عمل به نسخه آقای مسعود نیلی و رفقا مبنی بر افزایش نرخ ارز با هدف توسعه صادرات است: «اقتصاد کتاب نیست.»

گشایش جبهه لبنان و جولان علیه اسرائیل

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «عرصه بر اسرائیل تنگ شد فشار از بالا و پایین بدون چانه‌زنی!» به بررسی بحران‌های داخلی رژیم اشغالگر پرداخت و در ادامه نوشت: رژیم صهیونیستی پس از بحران ناشی از غافلگیری در عملیات طوفان‌الاقصی و شکست تمام عیار در برابر نیروهای فلسطینی، اکنون با بحران دوم مواجه است، زیرا کابینه نتانیاهو در تلاش برای یافتن راهبردی برای رسیدن به ادعای اعلام شده خود یعنی بیرون راندن حماس از غزه تا به امروز ناتوان بوده است.

این روزنامه عکس یک امروز خود را به تصویری از شهدای کودک غزه اختصاص داده و با انتخاب تیتر «دست و پا می‌زنند حرمله‌ها عمر این ظلم رو به پایان است‌» نوشته است: دو هفته است که غزه تاریک است، روزها می‌آید، اما روز و شب تاریک است. دو هفته است که در غزه فقط بوی انفجار است و بوی خون، هوا تاریک است. دو هفته است که از غزه جز صدای وحشت بمباران، ناله، گریه و ماتم چیزی شنیده نمی‌شود. دو هفته است که لودرها از زیر آوار بمباران جز پیکرهای خونین نیمه‌جان و بی‌جان چیزی بیرون نمی‌آورند.

گشایش جبهه لبنان و جولان علیه اسرائیل

روزنامه فرهیختگان در صفحه نخست امروز خود با تیتر « نسل Z فلسطین علیه ایده ۲ دولتی‌» به بررسی نتایج جدیدترین افکارسنجی از جوانان ۱۵ تا ۲۵ سال فلسطینی پرداخت و در ادامه نوشت: آرمان فلسطین، مبارزه، مقاومت، خون، بمباران و صلح، هرکدام از این واژه‌ها برای جوانان فلسطینی با خاطرات خاص و ویژه‌ای تداعی می‌شود. اتفاقاتی که یا یکی از عزیزان‌شان را در آن درگیری از دست داده‌اند یا خودشان مجروح شدند یا خانه‌هایشان روی سرشان آوار شده است. اما شاید رنج واژه «صلح» برای آنها بیش از همه این اتفاق‌ها باشد. صلحی که نه‌تنها برای آنها آورده‌ای نداشت بلکه در قبال سازش‌کاری‌هایی که در گذشته اتفاق افتاد؛ امروز هزینه‌های بیشتری نیز متحمل شدند. شاید همین تجربه‌های تلخ باعث شده جوانان فلسطینی با صورت‌های خون‌آلود اطراف بیمارستانی که عزیزانشان در آن بستری هستند، بایستند و آرمان فلسطین را فریاد بزنند.

گشایش جبهه لبنان و جولان علیه اسرائیل

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود به بررسی ریسک بازارها ناشی از تنش‌های خاورمیانه پرداخت و با تیتر «شروع «طلایی» پاییز» نوشت: سکه و طلا، در ماه نخست پاییز بیشترین بازدهی را در میان بازارها ثبت کردند. بررسی آماری نشان می‌دهد که در مهرماه «بازدهی ربع سکه ۵.۱ درصد»، «بازدهی طلای ۱۸ عیار ۴.۷ درصد» و «سکه تمام ۳.۱ درصد» بوده است، این در حالی است که اکثر ماه‌های سال جاری، بازدهی سکه و طلا کمتر از یک درصد بوده است.

این روزنامه عکس یک امروز خود را به تصویری از جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده اختصاص داده و با انتخاب تیتر «راه سوم سالیوان برای اقتصاد جهان» نوشته است: در آوریل ۲۰۲۳، سالیوان، با ایراد یک سخنرانی مهم درباره اقتصاد، به مخاطبان خود التماس کرد که از مسیر فعلی دور شوند. اما استدلال واقعی او -اینکه دهه‌ها تعصب به بازار آزاد، امنیت ملی کشور را تضعیف کرده است- چیزی بیش از عذرخواهی بود.

گشایش جبهه لبنان و جولان علیه اسرائیل

کد خبر 698211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.