زمان بازگشایی زاینده‌رود ۱۴۰۲ + وضعیت سد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان زمان بازگشایی زاینده‌رود برای کشت پاییزه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام این خبر که سد زاینده‌رود بیستم آبان‌ماه بازگشایی خواهد شد، اظهار کرد: در این نوبت سد زاینده‌رود برای کشت پاییزه کشاورزان بازگشایی می‌شود و بیست‌وسوم آبان‌ماه به مزارع کشاورزان می‌رسد.

وی افزود: در خصوص حجم آب و تعداد روزهای جریان آب هنوز مذاکرات در جریان بوده و پس از نهایی شدن اطلاع رسانی لازم صورت می‌پذیرد.

مرادمند تصریح کرد: همچنین بذر مورد نیاز و سایر نهاده‌ها برای انجام کشت پاییزه توسط جهاد کشاورزی مهیا گردیده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

گفتنی است، بررسی میزان جاری بودن زاینده‌رود در سال آبی گذشته (مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲) نشان می‌دهد که روزهای جاری بودن زاینده‌رود افزایش یافته است. بهمن‌ماه سال گذشته خروجی سد زاینده‌رود برای کشاورزان شرق اصفهان افزایش یافت. در ادامه فروردین‌ماه سال جاری و در چند نوبت در اردیبهشت‌ماه شاهد بازگشایی زاینده‌رود و تخصیص آب به کشاورزان شرق و غرب استان بودیم.

بر اساس آخرین گزارش وزارت نیرو، تا بیست‌ودوم مهرماه، حجم آب پشت سد زاینده‌رود به ۴۱۶ میلیون مترمکعب رسیده که برابر ۳۴ درصد از حجم سد بوده و نسبت به سال گذشته ۱۸۳ درصد افزایش را ثبت کرده است.

حسن ساسانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نیز در این خصوص اظهار کرد: در سال آبی گذشته ۳۸۱ میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای کشاورزی از سد چم آسمان اصفهان صورت گرفت.

وی افزود: از طریق محل سدها و شبکه‌های آبیاری گلپایگان، خمیران، کمانه، حنا، قره آغاچ، پادنا و آغچه نیز برای کشاورزی شهرستان‌های تحت پوشش رهاسازی آب انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: از دوم مردادماه خروجی سد زاینده‌رود برای آبیاری باغ‌های غرب استان اصفهان به مدت ۱۰ روز افزایش پیدا کرد.

کد خبر 697982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.