بهترین شهرهای مالی جهان معرفی شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نیویورک، لندن، سنگاپور، هنگ‌کنگ و سانفرانسیسکو به ترتیب بهترین شهرهای مالی جهان هستند. ژنو، فرانکفورت، لوکزامبورگ، زوریخ و آمستردام با قرار داشتن در لیست ۲۰ شهر برتر مالی جهان، بهترین مراکز مالی اروپا به‌شمار می‌روند و آلمان بهترین کشور اروپایی برای تجارت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرت یک شهر و محیط کسب‌وکار با رقابت مالی آن ارتباط مستقیم و معناداری دارد. شاخص «ادراک فساد» و شاخص آزادی اقتصادی جهان این ارتباط را به این صورت نشان می‌دهد که رتبه یک شهر به‌عنوان یک مرکز مالی مطابق با افزایش آزادی اقتصادی و کاهش درک آن از فساد افزایش پیدا می‌کند. برندسازی یک شهر نیز عامل مهمی در رقابت‌پذیری مراکز مالی است. شهرت مثبت شهر همچنین از طریق عواملی مانند ایمنی، ثبات، مسائل فرهنگی و کیفیت زندگی ایجاد می‌شود که می‌تواند کسب‌وکارها، متخصصان و سرمایه‌گذاران را به خود جذب کند.

ایالات‌متحده دارای پنج مرکز مالی قدرتمند در میان ۱۰ مرکز برتر جهانی است، در حالی که اروپا تنها دو مرکز را در این لیست به خود اختصاص داده است. در چشم‌انداز مالی به سرعت در حال تحول جهانی، شهرهای اروپایی در رقابت شدیدی برای تثبیت خود به‌عنوان مراکز مالی قوی هستند. به‌دست آوردن این جایگاه یک نمای جذاب به هر شهری می‌دهد که می‌تواند جذب سرمایه‌گذاری‌های حیاتی را از سوی صاحبان مشاغل و جلب توجهات بیشتر را از جانب سیاست‌گذاران به همراه داشته باشد.

در یک رتبه‌بندی جدید توسط شاخص جهانی مراکز مالی (GFCI)، نیویورک، لندن، سنگاپور، هنگ‌کنگ و سانفرانسیسکو به ترتیب بهترین شهرهای مالی جهان هستند و در کل هفت شهر اروپایی بین ۲۰ مرکز مالی برتر جهان جای گرفته‌اند.

تبدیل شدن شهرهای اروپایی به مراکز مالی رقابتی

ژنو سوئیس تنها شهر اروپایی به جز لندن است که به جمع ۱۰ شهر برتر مالی جهان پیوسته است. ژنو با افزایش ۲۹ امتیازی رتبه خود طی سال گذشته، رقبای مالی را پشت سر گذاشت و از رتبه ۲۳ به ۱۰ صعود کرد. این شهر سوئیسی تنها ۵ امتیاز از رتبه پنجم (سانفرانسیسکو) فاصله دارد. تحلیلگران از محیط نظارتی قوی سوئیس و سطوح پایین فساد به‌عنوان مزایای بزرگ برای قدرت مالی شهرهای این کشور یاد می‌کنند.

پایتخت مالی اتحادیه اروپا، فرانکفورت آلمان که به‌عنوان شهر یورو شناخته می‌شود و میزبان بانک مرکزی اروپا و همچنین خانه بانک مرکزی آلمان است نیز با پیشی گرفتن از پاریس سومین جایگاه برتر اروپا را در لیست حاضر به دست آورده است، در حالی که پاریس از رتبه چهاردهم به پانزدهم سقوط کرد، مرکز مالی آلمان در این لیست از جایگاه هفدهم به چهاردهم جهانی رسید، با این حال اختلاف این دو شهر تنها یک امتیاز است.

دیگر شهرهای اروپایی موجود در لیست ۲۰ مرکز مالی قدرتمند جهان شامل لوکزامبورگ (در رتبه شانزدهم)، زوریخ (رتبه هجدهم) و آمستردام (رتبه نوزدهم) هستند.

قوی‌ترین کشور اروپایی برای تجارت

آلمان قوی‌ترین کشور اروپایی در رتبه‌بندی‌های کشورها به‌شمار می‌رود، این کشور در لیست ۵۰ شهر برتر مالی جهان پنج شهر دارد که از هر کشور اروپایی دیگر بیشتر است. علاوه بر فرانکفورت، برلین نیز از رتبه ۲۶ به ۲۳ رسیده است و مونیخ هرچند از رتبه ۱۸ به ۲۶ سقوط کرده است، هنوز در میان ۵۰ شهر برتر جای دارد. اشتوتگارت با پیشرفتی اندک از رتبه ۴۷ به ۴۶ صعود، اما هامبورگ از ۴۳ به ۴۹ سقوط کرد.

دیگر شهرهای اروپایی در بین ۵۰ شهر برتر مالی جهان نیز لوگانو سوئیس (۴۷)، ادینبورگ بریتانیا (۳۴)، دوبلین ایرلند (رتبه ۲۵)، استکهلم سوئد (۴۰)، اسلوی نروژ (۴۲)، میلان ایتالیا (۴۵)، مادرید اسپانیا (۴۸) و هلسینکی فنلاند (۵۰) هستند.

کد خبر 697955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.