تداوم روند کاهشی قیمت مسکن در تهران

مرکز آمار ایران از تداوم تورم منفی ماهانه قیمت مسکن در شهر تهران طی شهریورماه و کاهش یک درصدی آن نسبت به مردادماه خبر داد و اعلام کرد: تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه امسال ٨.٩ واحد درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا، مرکز آمار ایران گزارش شاخص و متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه ١۴٠٢ را منتشر کرد که بر اساس آن، در شهریورماه ١۴٠٢ شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۲۷۹.۹ رسیده است که نسبت به ماه قبل (٢٨۴.٨)، ١.٧ درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه امسال ۱.۷- درصد بوده که در مقایسه با مردادماه امسال (منفی ٠.٧ درصد) یک واحد درصد کاهش داشته است. منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به ماه قبل است.

تداوم روند کاهشی قیمت مسکن در تهران طی شهریور ماه

کاهش ٨.٩ واحد درصدی تورم نقطه به نقطه

تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه ١۴٠٢، به عدد ۷۵.۲ درصد رسیده است. تورم نقطه به نقطه شهریورماه در مقایسه با ماه قبل (٨۴.١ درصد) ٨.٩ واحد درصد کاهش داشته است. منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است.

تداوم روند کاهشی قیمت مسکن در تهران طی شهریور ماه

افزایش تورم سالانه

نرخ تورم سالانه شهریورماه ١۴٠٢ آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۸۳.۹ درصد رسیده است که نسبت به مرداد ماه امسال (٨٢.٠ درصد)، ١.٩ واحد درصد افزایش داشته است. منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل است.

متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به تفکیک منطقه

در شهریور ماه ١۴٠٢ متوسط وزنی و حسابی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران به ترتیب به ۸۰ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان و ۷۷ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. در این ماه منطقه یک شهر تهران با متوسط وزنی قیمت ۱۵۷ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان بیشترین و منطقه ١٨ با متوسط وزنی قیمت ۴۱ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

تداوم روند کاهشی قیمت مسکن در تهران

تداوم روند کاهشی قیمت مسکن در تهران

متوسط وزنی قیمت فروش یک متر مربع آپارتمان مسکونی و تعداد معاملات شهر تهران به تفکیک منطقه در شهریورماه ١۴٠٢ به صورت زیر است:

تداوم روند کاهشی قیمت مسکن در تهران طی شهریور ماه

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران با استفاده از اطلاعات ثبتی سامانه املاک و مستغلات کشور و به روش هدانیک محاسبه شده است.

شاخص قیمت نسبت به متوسط قیمت، تغییرات قیمت‌ها را بهتر نشان می‌دهد. زیرا مشخصات و کیفیت واحدهای فروش رفته در دوره‌های مختلف در محاسبه متوسط قیمت قابل شناسایی نمی‌باشد. به عنوان مثال، تعداد واحدهای فروش رفته نوساز در یک دوره امکان دارد بسیار بیشتر از دوره قبل باشد که در این حالت متوسط قیمت دو دوره متوالی با یکدیگر قابل مقایسه نخواهند بود.

کد خبر 697804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.