ورود سامانه بارش‌زا به اصفهان / دمای هوا افزایش دارد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از اواسط روز سه‌شنبه تا پایان هفته سامانه ناپایدار بارش‌زا وارد استان خواهد شد که رشد ابر، افزایش وزش باد به نسبت شدید تا شدید و بارش رگبار پراکنده همراه با رعدوبرق به همراه دارد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: از امروز تا روز سه‌شنبه دوم آبان‌ماه جوی پایدار در سطح استان حاکم خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس از اواسط روز سه‌شنبه تا پایان هفته سامانه ناپایدار بارش‌زا وارد استان خواهد شد که رشد ابر، افزایش وزش باد به نسبت شدید تا شدید و بارش رگبار پراکنده همراه با رعد و برق به همراه دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه ناپایدار در مناطق جنوب و غرب استان و طی روز چهارشنبه سوم آبان‌ماه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: بارش‌های این سامانه به نسبت بارندگی‌های اخیر در استان مطلوب پیش‌بینی شده است.

وی درباره میزان بارندگی‌های پراکنده طی دو روز گذشته در بعضی از مناطق استان اصفهان، گفت: در این مدت بیشترین بارش در ایستگاه مهرگرد، فتح‌آباد و ونک سمیرم با میانگین ۱۰ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

آقایی با بیان اینکه بیشینه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده دو تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: چوپانان با بیشنیه دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با کمینه دمای چهار درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 697790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.