آغاز اردوی راهیان نور دانش‌آموزی استان اصفهان از یکم آبان‌

فرمانده سپاه‌صاحب‌الزمان(عج) با بیان اینکه اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در سال جاری از یکم آبان‌ماه آغاز می‌شود، گفت: در اولین روز، ۱۰ دستگاه اتوبوس از دانش‌آموزان دختر از مزار شهید محسن حججی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا، پیش از ظهر امروز _شنبه بیست‌ونهم مهرماه_ در نشست اردوی راهیان نور دانش‌آموزی با بیان اینکه برگزاری اردوی راهیان نور، بزرگترین برنامه فرهنگی در سطح کشور است که با همکاری و پشتیبانی دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته استان اصفهان توانست با اعزام بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور، رتبه اول در کشور را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در سال‌جاری از روز دوشنبه، یکم آبان‌ماه و با ۱۰ دستگاه از مزار شهید محسن حججی آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی حضور نزدیک به ۳۰ هزار دانش‌آموز در اردوی راهیان نور سال‌جاری از استان اصفهان افزود: دختران در مرحله اول از یکم‌آبان‌ماه تا دهم آذرماه به مناطق عملیاتی کربلای ۴ و ۵، شلمچه، خرمشهر و طلاییه اعزام می‌شوند و اعزام پسران از دوازدهم آذرماه تا بیست‌وپنجم آذرماه ادامه خواهد داشت.

سردار فدا با بیان اینکه دی‌ماه به علت فصل امتحانات اردوی راهیان نور دانش‌آموزی نخواهیم داشت و در این ماه ظرفیت‌ها برای حضور گروه‌های مختلف در مناطق عملیاتی استفاده خواهد شد، گفت: اعزام دانش‌آموزان در ماه بهمن نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: در نوروز سال آینده به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان اردوهای راهیان نور نخواهیم داشت و این اردوها بعد از پایان ماه مبارک آغاز می‌شود و اعزام به مناطق عملیاتی غرب کشور در دستور کار قرار دارد.

سردار فدا با بیان اینکه از آن جایی که استان اصفهان بیشترین شهید و جانباز را در مناطق عملیاتی کربلای ۴، ۵؛ شلمچه و طلاییه تقدیم نظام اسلامی کرد، این مناطق برای حضور دانش‌آموزان انتخاب شدند، گفت: تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس، هدف اصلی اجرای اردوی راهیان نور است و دانش‌آموزان با عملکرد یگان‌های استان اصفهان در جنگ تحمیلی آشنا می‌شوند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان اضافه کرد: دانش‌آموزان در این اردوها در جریان جان‌فشانی رزمندگان اسلام قرار می‌گیرند که چگونه در مقابل ارتش بعثی که از حمایت کشورهای استکباری برخوردار بود، ایستادند و دستاوردهای ماندگاری بر جای گذاشتند که ایران مقتدر و قوی امروز از همان دستاوردهای دفاع مقدس است، همچنین کمک مستشاری نظام جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت در مبارزه با قدرت‌های استکبار جهانی که قصد داشتند خاورمیانه جدیدی رقم بزنند و جنگ میان شیعه و سنی را به وجود آورند، یکی از دستاوردهای آن دوران باشکوه است.

وی با تاکید بر اینکه در این اردوها تلاش می‌شود از راویان مخاطب‌شناس برای اردوی راهیان نور استفاده شود، خاطرنشان کرد: انتخاب راویانی که بتوانند با این گروه به‌خوبی ارتباط برقرار کنند و پاسخگویی سوالات آنها نیز باشند، از اولویت‌های اصلی ما بوده و تلاش برای تربیت راویان جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 697685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.