تلاش ژاپن برای کاهش نرخ گردشگری به نفع شهروندان

دولت ژاپن به منظور مقابله با نرخ گردشگری روزافزون و مشکلات پیش‌آمده برای شهروندان از بالا بردن مالیات گردشگری و هزینه حمل‌ونقل برای مسافران خارجی خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ژاپن برای چهار ماه متوالی میزبان بیش از دو میلیون گردشگر بوده و همین امر مدیران را به اعمال اقداماتی برای کاهش تعداد مسافران خارجی به داخل کشور سوق داده است. نتیجه تحقیقات مختلف نشان داده است که چنان‌چه اقدامی برای کاهش عبور و مرور به ژاپن اعمال نشود، نرخ گردشگری در این کشور از دوران قبل از شیوع کرونا نیز تجاوز خواهد کرد که این امر می‌تواند به سهم خود تنش‌های بسیار به زندگی شهروندان وارد کند، در این راستا، وزیر گردشگری کشور ادعا کرده است که به‌زودی اقداماتی شامل افزایش مالیات گردشگری و هزینه عبور و مرور برای مسافران خارجی اعمال خواهد کرد به این امید که حضور آن‌ها را در ژاپن کاهش دهد.

تلاش ژاپن برای کاهش نرخ گردشگری به نفع شهروندان

استراتژی‌های ژاپن برای کاهش نرخ گردشگری

مدیران ژاپن علاوه بر اعمال اقدامات نام‌برده برای کاهش نرخ گردشگری در کشور در تلاش هستند تدابیری را نیز برای به حداقل رساندن فشار ناشی از گردشگری زیاد را بر زندگی شهروندان پیاده کنند.

افزایش هزینه تردد از طریق اتوبوس‌های عمومی از دیگر تدابیر مدیران برای کاهش گرایش گردشگران به حضور در کشور خواهد بود و جالب این‌که افزایش هزینه برای ساعات اوج تردد در ژاپن بیشتر نیز خواهد بود که این امر به سهم خود می‌تواند گردشگران را به حضور در کشور طی بازه‌های زمانی با کمترین تعداد مسافر سوق دهد.

تقویت زیرساخت‌های شهری، به‌ویژه با هدف بهبود تردد از طریق اتوبوس‌ها و تاکسی‌های عمومی از مهم‌ترین اقدامات این افراد خواهد بود که حل مشکلات ناشی از عبور و مرور در شهر را همزمان برای گردشگران و شهروندان به دنبال خواهد داشت. در این راستا، قرار است شرکت‌های اشتراک وسایل نقلیه عمومی نیز همکاری‌های خود را برای افزایش خودروهای خود بهبود بخشند تا در برآورده کردن تقاضاهای روزافزون تردد در کشور سهیم شوند.

تلاش برای بهبود چشم‌اندازهای طبیعی حومه‌های شهرهای پرتردد از دیگر اقدامات دولت خواهد بود که افزایش حضور گردشگران را در روستاها و مناطق غیرشهری به دنبال خواهد داشت و از فشار وارد بر زندگی شهرنشینان خواهد کاست.

تلاش ژاپن برای کاهش نرخ گردشگری به نفع شهروندان

کد خبر 697611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.