مسئولان کشوری توجه بیشتری به جشنواره رسانه‌ای معلولان داشته باشند

دبیر جشنواره‌ رسانه‌ای معلولان گفت: از مسئولان کشوری همچون بهزیستی، نمایندگان مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد انتظار داریم جشنواره رسانه‌ای معلولان را در تقویم برنامه‌های رسمی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور گلناری عصر امروز _پنجشنبه، بیست‌وهفتم مهرماه_ در آئین اختتامیه ششمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان با بیان اینکه احساس مسئولیت باعث شد تا حرکت این جشنواره آغاز شود، اظهار کرد: امروزه احساس مسئولیت مسئله‌ای است که دنیا به آن نیازمند است، چراکه با احساس مسئولیت، میزان انسانیت‌مان سنجیده می‌شود.

وی افزود: وظیفه اصلی سازمان‌های بین‌المللی احساس مسئولیت در مقابل بشر است، اما در همین ایام دست بسیاری در دنیا رو شد، افرادی که ادعا می‌کردند طرفدار بشر، کودک و زن هستند، اما حتی از یک بیانیه نیز دریغ کردند.

دبیر جشنواره رسانه‌ای معلولان با بیان اینکه فاجعه غزه دل و بدن هر انسانی را می‌لرزاند، تصریح کرد: هر قطره خونی که از انسان مظلوم به زمین بچکد، شمشیری بر فرق انسان ظالم خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌ای معلولان افزود: این جشنواره در نوع خود در کشور نظیر ندارد و توسط تعدادی از افراد معلول مدیریت، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

گلناری گفت: از مسئولان کشوری همچون بهزیستی کشور، نمایندگان مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد انتظار داریم این جشنواره را در تقویم برنامه‌های رسمی قرار دهند، چراکه این برنامه از لحاظ موجودیت، کیفیت و عوامل چیزی کمتر از سایر دیگر جشنواره‌ها ندارد.

وی با اشاره به اینکه همه عوامل این جشنواره به‌صورت رایگان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: هر سال جشنواره‌ای به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود که مانند جشنواره ما ملی است؛ با این تفاوت که بودجه آن بالای ۱۰ میلیارد تومان است، اما بودجه ما ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان، که عمده آن نیز صرف جوایز نقدی می‌شود.

دبیر جشنواره رسانه‌ای معلولان ادامه داد: امیدوارم کسانی که نام بردم صدای ما را بشنوند و تدبیری را برای ماندگار شدن این جشنواره بیندیشند.

وی تصریح کرد: تصمیم داشتیم این جشنواره را در دوره پنجم به پایان برسانیم، اما ارگانی گفت بودجه ۳۰۰ میلیون تومانی را در اختیار ما خواهد گذاشت، از این رو بنا داشتیم پنج جشنواره در یک سال به میزبانی شهرهای مشهد، تبریز، کرمان، شیراز و اختتامیه نهایی را در اصفهان برگزار کنیم.

گلناری افزود: در ادامه این کار به طور ناگهانی این سازمان اعلام کرد که بودجه ما ۴۰ میلیون تومان شده است، از این رو تصمیم گرفتیم دوره بعد این جشنواره را فقط در اصفهان برگزار کنیم.

کد خبر 697452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.