تابلو بورس امروز / روز قرمز با ریزش ۷ هزار واحدی

در نیمه دوم بازار امروز از شدت منفی‌ها کاسته شد و با اینکه بازار بسیار منفی بود، اما ریزش زیادی نداشت و ممنوعیت فروش بازار گردان‌ها نیز تأثیر زیادی بر این روند داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز با افت هفت هزار و ۶۹۶ واحدی به سطح دو میلیون و ۲۳ هزار واحدی رسید، شاخص هم وزن هم با ریزش شش هزار و۹۵۴ واحدی به سطح ۶۸۲ هزار واحد رسید، ارزش معاملات بازار بورس برابر با پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، حجم معاملات نیز برابر با ۹ میلیارد و ۶۴ میلیون برگه سهم بود.

تأثیر گذار نمادها بر شاخص کل «خودرو»، «اخابر»، «خساپا»، «پارس»، «ذوب» و «شپنا» و فقط نماد «وبملت» در صدر تأثیرگذارهای مثبت در بازار بورس بود که رشد آن به واسطه گزارش خوب این شرکت بوده است و اگر روند بازار به واسطه اخبار سیاسی منفی نبود «وبملت» رشد بیشتری را تجربه می‌کرد.

در بازار امروز ارزش معاملات چنگی به دل نزد و همان سطح پنج همت بود، در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۲۶۰ واحدی شاخص فرابورس بودیم، ارزش معاملات بازار فرابورس برابر با نه هزار ۸۰۰ میلیارد تومان بود و حجم معاملات نیز برابر با چهار میلیارد برگه سهم بود.

در بازار فرابورس نمادهای «مارون»، «خاور»، «اریا»، «انتخاب»، «دی» و «خدیزل» بیشترین تأثیر منفی را گذاشت و «وهور» بیشترین تأثیر مثبت را بر جای گذاشت، در بازار امروز در نیمه دوم از شدت منفی‌ها کاسته شد و با اینکه بازار بسیار منفی بود اما ریزش زیادی نداشت و بر اساس برخی از پیش بینی‌ها پیش بینی می‌شد بازار امروز بیش از ۲۰ هزار واحد ریزش کند البته ممنوعیت فروش بازار گردان‌ها نیز تأثیر زیادی بر این روند داشت.

در بازار امروز «اهرم» رشد منفی ۲.۵ درصدی داشت و پالایش افت سه درصدی دارا یکم نیز با افت دو رصدی همراه در گروه سرمایه گذاری ها «ثشاهد» با رشد سه درصدی و در گروه حمل نقل «حفارس» پر حجم معامله شد و رشد دو درصدی داشت، اما گروه خودرویی وضعیت بدی را سپری کردند.

ایران‌خودرو قیمت خودروهای خود را افزایش داد، اما مجدد روند منفی در گروه خودرویی وجود داشت، بازار نسبت به اخبار بنیادی بدون واکنش و اهمیت آن به اخبار سیاسی دوچندان است.

بهبود ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست حکمرانی تأمین مالی از طریق بازار سرمایه گفت: در مقایسه با سهم بازار سرمایه و بازار پول در تأمین مالی ارقامی منتشر می‌شود که این مقایسه صحیح نیست. به عنوان مثال منابعی که طی سال‌ها از بانک‌ها انباشته شده با منابعی که در یک سال گذشته از بازار سرمایه تأمین شده، مقایسه می‌شود؛ حال آنکه باید منابع انباشته شده در یک زمان مساوی مورد مقایسه قرار بگیرد.

وی سهم بازار سرمایه در تأمین مالی اقتصاد، ۳۰ درصد است. برای افزایش سهم بازار سرمایه در تأمین مالی اقتصاد، ملزومات حقوقی لازم است. سازمان بورس و اوراق بهادار با طراحی ابزارهای مختلف توانسته این بستر را فراهم کند و این امر تا حدودی محقق شده است.

شاخص کرک اسپرد

شاخص کرک اسپرد فرآورده‌های نفتی در روز گذشته به رقم ۱۳.۷ رسید که نسبت به هفته گذشته سه درصد کاهش داشته است. همچنین، کرک اسپرد فرآورده‌های نفتی در زیر لیست شده است:

کرک اسپرد نفت کوره: ۱۳.۱- (۳%+ نسبت به هفته گذشته)

کرک اسپرد نفت سفید: ۳۰.۸ (۱%- نسبت به هفته گذشته)

کرک اسپرد گازوئیل: ۳۴.۴ (۲%- نسبت به هفته گذشته)

کرک اسپرد بنزین: ۱۳.۴ (۴%- نسبت به هفته گذشته)

تغییرات بازار

تابلو بورس امروز / روز قرمز با ریزش ۷ هزار واحدی

نقشه بازار

تابلو بورس امروز / روز قرمز با ریزش ۷ هزار واحدی

کد خبر 697123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.