تسهیل ارزیابی پروژه‌های خلاق در تالین

برنامه‌ریزان تالین، پایتخت استونی، رویکرد جدیدی را ارائه داده‌اند که بر اساس آن قابلیت ارزیابی پروژه‌های خلاق فراهم می‌آید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران تالین طرحی را موسوم به استراتژی توسعه تالین تا سال ۲۰۳۵ ارائه داده‌اند و در نظر دارند تا شهر را به مرکزی جهانی برای علم، نوآوری و آزمایش تبدیل کنند. ارزیابی پروژه‌های خلاق یکی از استراتژی‌های مهم شهر برای تحقق این هدف خواهد بود که قرار است از طریق تغییر نحوه صدور برای بهره‌گیری از دارایی‌های شهری محقق شود. برنامه‌ریزان شهر امیدوار هستند که بهبود ارزیابی پروژه‌های خلاق بتواند نقش مهمی در ترویج نوآوری‌ها در بخش‌های خصوصی و عمومی شهری ایفا کند و از این طریق به بهبود کیفیت زندگی مردم منجر شود.

رویکرد تالین برای تسهیل ارزیابی پروژه‌های خلاق

برنامه‌ریزان پایتخت استونی در نظر دارند برای عملی کردن طرح ارزیابی پروژه‌های خلاق شهر بهره‌گیری از دارایی‌های شهری را برای اجرای پروژه‌های مربوطه به مدت ۱۲ ماه فراهم بیاورند تا هیئت داوران پروژه‌های خلاق ارزش هر طرح را تأیید کنند. در مراحل بعدی، تأیید پروژه‌ها از سوی اعضای شورای شهر و هیئت کارشناسان نوآوری شهری ضروری خواهد بود و ارزش نهایی پروژه‌های خلاق را برای پیاده‌سازی به دنبال خواهد داشت. پس از اجرای این طرح، تمام کمپانی‌های نوآوری ملی و بین‌المللی قادر خواهند بود محصولات و خدمات جدید خود را به بازار عرضه کنند و حتی به توسعه رویکردهای هوشمند آینده‌نگر و خلاق خود برای اجرای موفقیت پروژه‌های نوآورانه در آینده بپردازند.

تسهیل ارزیابی پروژه‌های خلاق در تالین

استراتژی ارزیابی پروژه‌های خلاق تالین امکان آزمایش رویکردهای مختلف را در فضاهای شهری به‌طور رایگان و مبتنی بر معیارهای ارزیابی خاصی تا ۱۲ ماه ممکن می‌کند و جالب این‌که امکان اجرای آن طی تمام روزهای این بازه زمانی وجود دارد. البته هر پروژه به مدت سه تا پنج ماه ارزیابی خواهد شد و پس از تأیید ارزش آن، مراحل بعدی برای اجرا فراهم می‌آید. طی مرحله آزمایش، محصولات جدید در شرایط بازار واقعی نظیر فضاهای داخلی و بیرونی، خیابان‌ها و ساختمان‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد که به دنبال آن امکان ارزیابی دوام، کارایی، بازخورد مصرف‌کننده و موفقیت تولید محصول فراهم می‌آید.

کد خبر 697076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.