۶۰ درصد تصادفات استان گلستان در مسیر بزرگراهی رخ داده است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه تنها یک مسیر بزرگراهی به طول ۲۳۰ کیلومتر از نوکنده تا جنگل گلستان در استان وجود دارد، گفت: ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای طی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در شش درصد این مسیر بزرگراهی اتفاق افتاده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان، عادل مصدقی اظهار کرد: موتورسواران و عابران پیاده دو گروه پرآسیب و متوفیان ناشی از تصادفات در استان هستند.

وی افزود: بنا بر تحلیل‌ها، ضعف در فرهنگ رانندگی یعنی سهم خطای انسانی بیشترین سهم را داشته و پس از آن وسیله نقلیه، راه، پلیس و شرایط محیطی علت تصادفات شناخته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان آموزش، فرهنگ‌سازی و مشارکت مستقیم و غیرمستقیم مردم و دستگاه‌ها را نیاز جدی برای پیشگیری و کاهش حوادث ترافیکی دانست و خاطرنشان کرد: هوشیار سازی و اقدامات مؤثر مردم و دستگاه‌ها در کاهش تلفات و افزایش ایمنی جاده‌ها، مؤثر است.

به گزارش ایمنا، دومین نشست هم‌اندیشی مدیران و کارشناسان دبیرخانه‌های کمیسیون ایمنی راه‌های استان‌ها با هدف آسیب‌شناسی و واکاوی روند افزایشی تصادفات کشور به میزبانی استان گلستان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در هتل کانیار علی‌آباد کتول در حال برگزاری است.

کد خبر 697008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.