قیمت نفت امروز ۲۶ مهر / نفت برنت به ۹۲ دلار نزدیک شد

قیمت جهانی نفت خام با ۱.۶۹ درصد رشد به ۸۷.۳۸ دلار نزدیک شد، همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۷.۲۲ دلار افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قیمت نفت در بازار جهانی امروز با جهش دو درصدی همراه شد به طوری که بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱.۶۹ دلار افزایش به ۹۱.۵۹ دلار در هر بشکه رسید. علاوه بر این قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۱.۸۴ دلار افزایش به ۸۸.۵۰ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته رویترز، بالا رفتن قیمت نفت در بازار امروز به دلیل حمله وحشیانه روز گذشته اسرائیل به یک بیمارستان در غزه بوده که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شده است.

همچنین این رسانه بین‌المللی اعلام کرد، منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه اعلام کردند که با حمایت از قیمت نفت، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۳ اکتبر حدود ۴.۴ میلیون بشکه کاهش یافت. این میزان بسیار تندتر از کاهش ۳۰۰۰۰۰ بشکه‌ای بود که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند.

در همین حال، خرده‌فروشی در ایالات متحده بیش از حد انتظار در سپتامبر افزایش یافت و انتظارات برای افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا پایان سال را افزایش داد. درواقع افزایش نرخ بهره برای مهار تورم می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد و همچنین تقاضای نفت را نیز کاهش دهد. دولت ونزوئلا و اپوزیسیون سیاسی آن در روز گذشته با ضمانت‌های انتخاباتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ موافقت کردند و راه را برای کاهش احتمالی تحریم‌های آمریکا که در نهایت می‌تواند باعث افزایش عرضه نفت شود، هموار کرد.

امروز _چهارشنبه بیست‌وششم مهر_ مصادف با هجدهم اکتبر ۲۰۲۳، قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود. تغییرات قیمتی آن‌ها تا لحظه تنظیم این خبر به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در آخرین تغییر ۹۸ دلار بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۱.۲۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته به ۹۱.۵۷ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام به ۸۷.۳۸ دلار نزدیک شد؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۸۷.۲۲ دلار افزایش پیدا کرد.

۴. نفت سنگین ایران نیز به قیمت ۸۸.۲۹ دلار معامله شد.

۵. قیمت نفت سبک ایران در آخرین در محدوده ۸۸ دلار بود.

۶. قیمت جهانی بنزین با ۱.۳۴ درصد افزایش به ۲.۳۱۹۷ دلار رسید.

۷. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۳.۰۷۷ دلار افزایش پیدا کرد.

۸. قیمت جهانی نفت کوره با ۱.۰۹ درصد رشد به قیمت ۳.۲۰۴۹ دلار نزدیک شد.

۹. قیمت جهانی گازوئیل به ۹۲۶.۱۳ دلار افزایش پیدا کرد.

۱۰. قیمت نفت سنگین عربستان در آخرین تغییر ۹۱.۱۴ دلار بود.

کد خبر 696931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.