اسرائیل دروغگو است

شبکه خبری NBC آمریکا، رژیم صهیونیستی را دروغگو توصیف کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، با توجه به بعضی ادعاها و سلب مسئولیت از سوی رژیم صهیونیستی نسبت به فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه، شبکه خبری NBC آمریکا اعلام کرد که فلسطینی‌ها سلاحی که بتواند چنین انفجار و تخریبی ایجاد کند در اختیار ندارند و به‌طور کلی اسرائیل سابقه دروغگویی و انداختن گناه بر گردن دیگران را دارد.

پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه ابراز بی‌اطلاعی کرده بود و بعضی منابع صهیونیست نیز فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی را به انفجار موشک گروه‌های مقاومت نسبت داده بودند.

هم‌زمان گروه فلسطینی جهاد اسلامی ادعای رژیم صهیونیستی را رد کرد. سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با الجزیره ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه بمباران بیمارستان معمدانی در غزه در نتیجه شلیک ناموفق موشک این جنبش بوده است را به‌شدت رد کرد و آن را ادعایی باطل خواند.

بر اثر فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی تاکنون بیش از ۵۰۰ شهروند غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. بعضی منابع آمار شهدای فلسطینی در بمباران این بیمارستان را تا ۸۰۰ نفر نیز اعلام کرده‌اند.

از سوی دیگر، خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید که با توجه به حجم انفجار بسیار سخت است که آن را چیزی جز موشک اسرائیلی بدانیم.

همچنین روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا اعلام کرد بمبی که با آن بیمارستان معمدانی در غزه مورد حمله قرار گرفت، بمب آمریکایی MK-84 بوده است.

بمب مارک 84 (Mark 84)، یک بمب سقوط آزاد چندمنظوره ساخت آمریکا است که حدود یک تن وزن و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد.

هم‌زمان نیز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش به فاجعه بمباران بیمارستان معمدانی غزه توسط جنگنده‌های صهیونیستی مدعی شد که احساس خشم و ناراحتی عمیقی دارم.

این در حالی است که بنا به اعلام منابع آمریکایی، سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به اردن لغو شده است و کاخ سفید اعلام کرد که بایدن سفر خود را به اردن پس از مشورت با پادشاه این کشور لغو کرده است. کاخ سفید با اشاره به اینکه بایدن راهی تل‌آویو شده است، تاکید کرد که او کشتار فلسطینیان در بیمارستان غزه را صمیمانه تسلیت می‌گوید.

کد خبر 696925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.