ارتقای فرهنگ ترافیک لازمه کاهش تصادفات

جانشین رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به نقش خانواده‌ها و مراکز آموزشی در راستای کاهش حوادث رانندگی، ارتقای سطح فرهنگ ترافیک را یکی از موارد مهم در ایجاد بستر کاهش تصادفات رانندگی اعلام کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ عبدالرضا میرزایی اظهار کرد: تصادف و حوادث رانندگی، هر سال خسارت‌های زیادی را به خانواده‌ها و جامعه وارد می‌کند و با توجه به اینکه در بعضی موارد این خسارت‌ها قابل جبران نیست، ضرورت دارد راهکارهای مؤثری برای جلوگیری از آن اندیشیده شود.

وی افزود: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که بیشتر تصادفات و ضایعات ناشی از آن به علت خطای انسانی به وقوع می‌پیوندد و اعمال و رفتار ناصحیح رانندگان از جمله نداشتن تجربه، فقدان مهارت کافی، بی‌توجهی به فرهنگ موجود و در نهایت از رکود آموزش سرچشمه می‌گیرد.

جانشین رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: فعالیت در حوزه کاهش حوادث رانندگی تنها وظیفه یک سازمان نیست و دستگاه‌های مختلف و آحاد مردم باید در این راه با پلیس تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

وی فرهنگ‌سازی و آموزش را ضرورتی مهم در کاهش تصادفات رانندگی دانست و ادامه داد: برنامه‌ریزی برای آموزش شهروندان در خصوص مباحث ترافیکی، از ضروریات ساماندهی معضل ترافیکی و تسهیل در تردد است.

سرهنگ میرزایی نقش خانواده‌ها و مراکز آموزشی را در راستای کاهش حوادث رانندگی بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: آغاز آموزش و فرهنگ‌سازی از اولین نهادهای اجتماعی که افراد در آن رشد پیدا می‌کنند و تربیت می‌شوند، تأثیر بسیاری بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش حوادث خواهد داشت.

کد خبر 696762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.