سوءاستفاده کلاهبرداران سایبری از اپلیکیشن‌های جعلی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کلاهبرداران سایبری از اپلیکیشن‌های جعلی با هدف سرقت اطلاعات شخصی و بانکی کاربران سوءاستفاده می‌کنند که نیاز است شهروندان نسبت به این موضوع آگاهی خود را افزایش دهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در مارکت‌های اندرویدی، نرم‌افزارهای متنوع در دسته‌بندی‌های مختلف عرضه می‌شوند که یکی از شگردهای کلاهبرداران، ساخت نرم‌افزارهای مخرب و سوءاستفاده‌های مالی و حیثیتی از کاربرانی است که اطلاعات چندانی در این خصوص ندارند.

وی افزود: نخستین گام در راستای پیشگیری از سوءاستفاده‌های کلاهبرداران اینترنتی، دانلود و بارگذاری اپلیکیشن‌ها از سایت‌های مرجع و مارکت‌های معتبر و دریافت نکردن این برنامه‌ها از طریق موتورهای جست‌وجوگر است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص دسترسی‌های اپلیکیشن نصب‌شده روی تلفن همراه کاربران تصریح کرد: باید دقت شود که برنامه نصب‌شده روی تلفن همراه به چه بخش‌هایی از تلفن همراه توسط کاربر دسترسی می‌گیرد و نباید بدون توجه به نوع دسترسی، ارائه مجوز آن را تأیید کنند.

وی ادامه داد: در دانلود نرم‌افزارهای کاربردی باید به تعداد نصب برنامه توجه شود و نظراتی که دیگران درباره نرم‌افزار موردنظر داده‌اند نیز می‌تواند حاوی اطلاعات مهمی از عملکرد برنامه باشد.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با تبلیغ نرم‌افزارهای جعلی در شبکه‌های اجتماعی افراد را ترغیب به دانلود و خرید و مبالغی را مطالبه و کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود، با توجه به اینکه این نرم‌افزارها به اطلاعاتی از جمله لیست مخاطبان و پیامک‌ها دسترسی پیدا می‌کنند، پیامک‌های جعلی حاوی لینک دانلود برنامه را برای سایر کاربران نیز ارسال می‌کنند و شگردهای کلاهبرداری را گسترش می‌دهند.

کد خبر 696413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.