سامانه «همیار شهردار» بستر تحقق مشارکت شهروندان

شهردار کاشان گفت: سامانه «همیار شهردار» بستر تحقق مشارکت شهروندان در مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیومرث محمدپور امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در نشست علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه محور برنامه‌های شهرداری کاشان در آغاز فعالیت، تحقق مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری بوده است، اظهار کرد: در طول حیات نظام اسلامی هرکجا نظر مردم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و مدیریت شهری و تصمیم‌گیری‌ها دخیل بوده، موفقیت و پیروزی حاصل شده است و باید در زمینه مدیریت شهری نیز به نظرات شهروندان بها داده شود.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی مستمر و برگزاری نشست‌ها در مساجد افزود: در کنار شناسایی و ارزیابی نیازها و مشکلات، جویا شدن نظرات و دغدغه‌های شهروندان و پاسخ به مطالبه نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان مبنی بر ارتباط بی‌واسطه با مردم یکی از اهداف این حضور میدانی است.

شهردار کاشان با اشاره به تجربیات مختلف مدیریت شهری در زمینه ارزیابی و اجرای پروژه‌ها در طول دوره‌های مختلف از جمله بازدید میدانی، ارسال پیشنهاد به شورا و معتمدان محله، خاطرنشان کرد: در این دوره به دنبال مشارکت مستقیم شهروندان از طریق اعمال پیشنهادها و نظرات آن‌ها برای شناسایی و اجرای پروژه‌ها هستیم.

محمدپور در خصوص رونمایی و بهره‌داری از سامانه «همیار شهردار» تاکید کرد: این سامانه از امروز به صورت آزمایشی در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد تا با مشارکت خود، شهرداری را در شناسایی و پاسخ به نیازهای واقعی عمرانی و خدماتی یاری کنند.

وی با اشاره به عرضه پروژه‌های پیشنهادی دهه فجر در این سامانه، ادامه داد: محور این سامانه پروژه‌های سال آینده است که قبل از ارسال لایحه بودجه به شورا، یکی از بسترهای اصلی آن تعیین و معرفی پروژه‌ها خواهد بود.

شهردار کاشان با تاکید بر رویکرد ناحیه‌محوری و منطقه‌محوری گفت: رویکرد ناحیه‌محوری و منطقه‌محوری سیاستی است که سال‌های ۹۳ و ۹۴ دنبال می‌شد، اما در دوره‌های اخیر تغییر پیدا کرد و نقش مناطق و نواحی کم‌رنگ شد.

محمدپور تفویض اختیار به مدیران مناطق برای جابه‌جایی مسئولان و کارکنان، منابع اعتباری برای پاسخ به مطالبات متناسب با وضعیت درآمدی و بدهی آن‌ها و اجرای پروژه‌های عمرانی را از جمله اختیارات واگذار شده دانست.

وی اضافه کرد: این اختیارات کامل و جامع است و به تناسب آن، مناطق نیز باید پاسخگوی عملکرد و اقدامات خود باشند.

شهردار کاشان گفت: با توجه به آسیب‌شناسی صورت گرفته در دوره‌های گذشته و موکول کردن بررسی وضعیت پروژه‌ها به هفته اول بهمن‌ماه، در این دوره برای مشخص شدن وضعیت نشست‌های کنترل پروژه از مدت‌ها قبل به صورت مستمر برگزار و مقرر شد هر منطقه پنج پروژه برای دهه فجر و سه پروژه برای هفته دولت معرفی کند.

کد خبر 696130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.