وضعیت شاخص کیفیت هوا در کلانشهرهای کشور؛ ۲۳ مهر

وضعیت شاخص کیفیت هوای کلانشهرهای کشور، امروز _یکشنبه بیست‌وسوم مهرماه_ در ساعت منتهی به ۱۲ ظهر با قرار گرفتن بر موقعیت آلوده، سالم، ناسالم و پاک ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهر زاهدان با شاخص ۳۴۲ در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای اهواز با شاخص ۱۳۸، همدان با شاخص ۱۰۲ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۵۶، ارومیه با شاخص ۷۸، کرج با شاخص ۹۲، ایلام با شاخص ۶۷، بوشهر با شاخص ۸۳، تهران با شاخص ۸۲، شهرکرد با شاخص ۷۸، بیرجند با شاخص ۶۶، مشهد با شاخص ۸۱، زنجان با شاخص ۹۲، شیراز با شاخص ۶۰، قزوین با شاخص ۷۷، سمنان با شاخص ۹۴، قم با شاخص ۶۱، سنندج با شاخص ۶۰، کرمان با شاخص ۶۷، کرمانشاه با شاخص ۹۶، رشت با شاخص ۶۹، خرم‌آباد با شاخص ۸۰، اراک با شاخص ۸۳ و یزد با شاخص در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های کلانشهر یاسوج با شاخص ۵۰ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، بجنورد، گرگان، ساری و بندرعباس ثبت نشده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 696118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.