هفته گذشته ۵۶۸ هزار نفر سینما رفتند/ بچه‌زرنگ به رقابت کمدی‌ها رفت

بررسی عملکرد فیلم در هفته گذشته نشان می‌دهد درمجموع کمی بیشتر از ۵۶۸ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود از میان ۲۳ فیلم درحال اکران بلیت سینما تهیه کرده‌اند، اما سهم ۹۸درصدی کمدی‌ها از میان کل مخاطبان مهم‌ترین نکته عملکرد فیلم‌ها در هفته گذشته است.

به‌گزارش ایمنا، بررسی عملکرد فیلم‌های درحال اکران سینماهای کشور در هفته گذشته نشان می‌دهد درمجموع ۵۶۸ هزار و ۸۲ نفر از هموطنان برای دیدن فیلم مورد علاقه خودشان در ۱۴ هزار و ۷۹۱ سانس به سینماها رفتند و درمجموع گیشه‌ها مبلغ ۲۴۲ میلیارد و ۳۲ میلیون و ۱۱۹ هزار ریال دخل جمع کردند.

این درحالی است که مقایسه فروش سینماها از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ نسبت به یک هفته قبل‌تر یعنی هشتمین روز از پاییز تا پانزدهمین روز از همین فصل سال ۱۴۰۲ بیانگر این نکته است که عملکرد سینماها و فیلم‌های درحال اکران تغییر چندانی نداشته است؛ چون در دومین هفته پاییز ۱۴۰۲ مجموعاً ۵۶۸ هزار و ۱۷۰ نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خودشان در ۱۵۴۴۷ سانس سینما رفته و گیشه‌ها هم مبلغ ۲۸۳ میلیارد و ۴۸۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال درآمد داشتند که مقایسه آن‌ها تنها بیانگر کمتر از یک درصد تفاوت میان دو هفته است.

اما اگر از مقایسه عملکرد فیلم‌های درحال اکران میان دو هفته یاد شده بگذریم و به موضوع عملکرد فیلم‌ها در سومین هفته از پاییز ۱۴۰۲ بپردازیم نکته جالب توجه اینجا است که اقبال مخاطبان به فیلم‌های کمدی همواره بسیار قابل توجه است؛ به صورتی که ۹۸.۳۳ درصد از کل مخاطبان پانزدهم تا بیست و یکم مهرماه ۱۴۰۲ برای دیدن یکی از فیلم‌های درحال اکران با ژانر کمدی دست به جیب شده و بلیت سینما تهیه کرده‌اند و تنها ۱.۶۷ درصد از مخاطبان برای سایر فیلم‌های درحال اکران بلیت سینما خریداری کرده‌اند.

از سوی دیگر بررسی عملکرد انفرادی فیلم‌های درحال اکران در سامانه سمفا به عنوان مرجع اصلی اطلاعات مخاطبان و میزان فروش فیلم‌ها نشان می‌دهد که در هفته مورد نظر یعنی از ۱۵ مهر تا بیست و یکمین روز از همین ماه، فیلم هتل با جذب ۳۱۱ هزار و ۵۳۹ مخاطب که معادل ۵۴.۸۴ درصد از کل مخاطبان دوره یاد شده برای ۵ هزار و ۱۴۴ سانس و درآمدی معادل ۱۳۹ میلیارد و ۴۲۳ میلیون و ۱۱۹ هزار ریال، پرمخاطب‌ترین فیلم بوده است.

انیمیشن بچه‌زرنگ نیز در همین دوره با سهم ۱۹.۲۲ درصدی از کل مخاطبان، معادل ۱۰۹۲۳۱ بلیت فروخته شده برای ۲ هزار و ۸۸۷ سانس، درآمدی معادل ۳۹ میلیارد و ۲ هزار و ۹۵۸ میلیون و ۶۲۵ هزار ریال داشته تا به این ترتیب در جایگاه دوم قرار گیرد و به دنبال آن فیلم فسیل با جذب ۵۱ هزار و ۲۷۹ مخاطب یعنی ۹.۰۲ درصد از کل مخاطبان هفته، برای ۱۶۳۲ سانس، با درآمدی معادل ۲۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون و ۹۲۵ هزار ریال، در جایگاه سوم.

شهرهرت هم در مقایسه با سایر فیلم‌ها توانست نظر ۲۹۶۲۲ مخاطب یعنی سهم ۵.۲۲ درصدی از کل مخاطبان سینما در هفته مورد نظر را برای ۱۲۷۷ سانس به خود جلب کند تا با درآمد ۱۲ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۶۷۰ هزار ریالی جایگاه چهارم را به نام خود کرده باشد و پنجمین جایگاه هم به گیج‌گاه رسید؛ با ۲۵۹۷۵ مخاطب معادل ۴.۵۷ درصد از کل مخاطبان هفته برای ۱۴۳۲ سانس، و درآمدی معادل ۱۱ میلیارد و ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال.

البته نارگیل ۲ در همین دوره توانست سهم ۳.۳۷ درصدی از کل مخاطبان یعنی ۱۹۱۴۷ بلیت فروخته شده را برای ۹۷۷ سانس به خود اختصاص دهد تا با درآمد ۷ میلیارد و ۹۳۰ میلیون و ۳۸۰ هزار ریالی جایگاه ششم را به نام خود کرده باشد و به دنبال آن هولیا محصول مشترک ایران و ترکیه با جذب ۱۱۸۸۳ مخاطب که معادل ۲.۰۹ درصد از کل مخاطبان هفته برای ۶۵۸ سانس اکران قرار دارد و با درآمدی معادل ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۹۰ هزار ریال، رتبه هفتم جدول فروش هفتگی را در اختیار گرفت.

بی‌مادر هم با جذب ۱۹۸۲ مخاطب برای ۲۲۸ سانس توانست فروشی معادل ۸۵۹ میلیون و ۲۲۵ هزار ریال را در همین دوره تجربه کند تا جایگاه هشتم را در اختیار داشته باشد و درپی آن محصول مشترک ایران و آمریکا یعنی فیلم ستاره‌بازی با جذب ۱۵۴۴ مخاطب برای ۷۹ سانس و فروش ۸۱۳ میلیون و ۸۷۵ هزار ریالی نهمین جایگاه را به نام خود کرد و دهمین جایگاه هم به زنبورکارگر با ۱۷۵۱ مخاطب برای ۱۹۴ سانس و درآمدی معادل ۷۶۶ میلیون و ۱۸۵ هزار ریال رسید.

اما شماره ۱۰ با جذب ۱۱۱۹ مخاطب برای ۸۶ سانس اکران و درآمدی معادل ۴۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، توانست در هفته یاد شده یازدهمین جایگاه را به خود اختصاص دهد و به دنبال آن مصلحت با ۱۴۴۷ بلیت فروخته شده برای ۲۸ سانس و درآمد ۲۷۹ میلیون و ۲۵۰ هزار ریالی در رتبه دوازدهم قرار گرفت تا به این ترتیب آخرین تولد با فروش ۵۳۷ بلیت برای ۷۳ سانس اکران و درآمد ۲۱۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریالی رتبه سیزدهم را به نام خود کرده باشد.

آهنگ دونفره هم در این دوره توانست نظر ۳۳۷ مخاطب را برای ۱۹ سانس و درآمد ۱۲۹ میلیون و ۵۰ هزار ریال به خود جلب کند تا به این ترتیب چهاردهمین جایگاه را در اختیار گیرد و به دنبال آن کت چرمی با ۱۶۷ مخاطب برای ۱۱ سانس و درآمد ۷۹ میلیون ریالی در رتبه پانزدهم قرار گیرد و تازه‌واردی به نام اخت‌الرضا هم با فروش ۱۳۲ بلیت برای ۱۶ سانس و درآمد ۷۲ میلیون و ۲۶۵ هزار ریالی، جایگاه شانزدهم را در چند روز ابتدایی اکرانش به خود اختصاص داد.

جایگاه هفدهم هم به عروسی مردم با ۱۱۲ مخاطب برای ۱۶ سانس اکران و درآمد ۵۷ میلیون و ۱۵۰ هزار ریالی قرار گرفت تا به این ترتیب بعد از رفتن با ۷۱ مخاطب در ۱۴ سانس و درآمد ۳۹ میلیون ریالی در جایگاه هجدهم قرار گیرد و رتبه نوزدهم به دست‌انداز با ۶۳ مخاطب برای ۱۰ سانس و درآمد ۲۶ میلیون و ۶۵۰ هزار ریالی رسید تا به این ترتیب نگهبان شب فیلمی که قرار است در جشنواره اسکار ۲۰۲۳ اکران شود هم با ۶۸ مخاطب در ۶ سانس و درآمدی معادل ۲۵ میلیون و ۴۲۵ هزار ریال در رتبه بیستم قرار گیرد.

اما بیست و یکمین رتبه هم به ارثیه فامیلی با ۴۳ مخاطب برای یک سانس اکران و درآمد ۷ میلیون و ۵۲۵ هزار ریالی رسید و ستون ۱۴ با ۲۳ مخاطب برای ۲ سانس اکران و درآمد ۶ میلیون و ۹۰۰ هزارریالی در جایگاه بیست و دوم قرار گرفت و درنهایت باباسیبیلو با ۱۰ مخاطب برای یک سانس اکران و درآمد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی جایگاه بیست و سوم را به نام خود کرد.

منبع: تسنیمبزارک اخبار اکران, سینما, سینمای ایران, فیلم, تصویربزارک اخبار اکران, سینما, سینمای ایران, فیلم, تصویر

کد خبر 695893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.