هیئت‌های اجرایی انتخابات در تمام ۲۵ حوزه انتخابیه یزد تشکیل شد

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: اعضای هیئت‌های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۵ فرمانداری و بخش استان مشخص شدند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، سعید رستگاری با اشاره به انجام اقدامات مربوط به انتخابات در استان و تقویم زمانی انتخابات اظهار کرد: بر اساس قانون، فرآیند تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات باید از ۱۳ مهرماه به مدت یک هفته صورت می‌گرفت.

وی در تشریح فرآیند تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات، گفت: در موعد مقرر معتمدین محلی توسط فرمانداران و بخشداران مستقل به هیئت‌های نظارت انتخابات معرفی شدند.

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد خاطرنشان کرد: پس از تائید لیست معتمدین توسط هیئت‌های نظارت، جلسه‌ای با حضور ۳۰ نفر از معتمدین محلی، نماینده رئیس کل دادگستری یزد و رئیس ثبت احوال شهرستان و به ریاست فرماندار یا بخشدار برگزار و انتخابات داخلی بین معتمدین برگزار شد.

رستگاری تصریح کرد: در جریان انتخابات بین معتمدین محلی، هشت نفر به عنوان عضو اصلی و پنج نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه استان یزد دارای ۲۵ حوزه انتخابیه است، گفت: از این تعداد، چهار حوزه انتخابیه اصلی و ۲۱ حوزه انتخابیه فرعی شامل هشت شهرستان و ۱۳ بخش مستقل هستند.

کد خبر 695850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.