بورس امروز؛ روی مرز ۲ میلیون واحد!

امروز بورس ۱۸ هزار واحد ریزش کرد و در مرز دو میلیون واحد قرار گرفت، بسیاری از فعالان بازار بورس نگاهشان به سمت تابلوی معاملات بازار بورس بود که این ریزش ادامه دار نباشد و این سطح از دست نرود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز بورس ۱۸ هزار واحد ریزش کرد و در مرز دو میلیون واحد قرار گرفت، بسیاری از فعالان بازار بورس نگاهشان به سمت تابلوی معاملات بازار بورس بود که این ریزش ادامه دار نباشد و این سطح از دست نرود، هفته قبل نیز یک مرتبه تا این سطح پایین آمد و فردای آن روز بازار مثبت بود، اما با توجه به منفی‌های امروز کمی بعید به نظر می‌رسد که بازار فردا بتواند این سطح را حفظ کند، شاید دو میلیون نیز از دست برود و شاخص تا یک میلیون و ۹۸۰ هزار واحد افت کند.

روند بازار فردا به وضعیت حمایت‌هایی که از شاخص کل انجام می‌شود نیز ارتباط زیادی خواهد داشت، اینکه صندوق تثبیت و بازارگردان ها برای بازار چه خواهند کرد، بسیار مهم است، در بازار بورس امروز ۷۳ نماد مثبت و ۳۵۶ نماد منفی بودند، شاخص نزدیک به یک درصد افت کرد.

در بازار فرابورس نیز ۹۷ نماد مثبت و ۲۲۳ نماد منفی بودند، همچنان ارزش معاملات در محدوده پنج هزار میلیارد و حجم معاملات نیز در سطح هشت میلیارد برگه سهم بود، نمادهای «فولاد»، «شپنا»، «خودرو»، «فملی»، «کگل»، «شتران» بیشترین تأثیر منفی در بازار بورس و نمادهای «وسپهر»، «خاور»، «اریا»، «انتخاب»، «هرمز»، «غصینو» و «صبا» در بازار فرابورس بیشترین تأثیر منفی را از خود بر جای گذاشتند، در بازار فرابورس نیز شاهد افت ۳۴۹ واحدی این بازار بودیم و ارزش بازار فرابورس نیز برابر با هشت هزار ۱۰۰ میلیارد تومان بود، حجم معاملات بازار فرابورس نیز برابر با چهار میلیارد ۶۴۲ میلیون برگه سهم بود.

در بازار امروز اهرم افت چهار درصدی، پالایش ۳.۵ درصد، دارا یکم چهار درصد و شتاب سه درصد افت داشت، وضعیت گروه خودرویی وخیم بود، در گروه فلزات فشار فروش بیسار زیاد بود و در سرمایه گذاری‌های «ثشاهد» نیز هفت درصد ریزش داشت، در گروه پالایشی برخلاف رشد قیمت نفت وضعیت این گروه خود نبود، حرکت سرمایه‌ها به سمت صندوق‌های درآمد ثابت است، رشد نرخ بهره بین بانکی از عوامل اصلی این اتفاقات در روز جاری است.

پذیرش ۲۶ ملک دولت در بورس کالا

بورس کالای ایران در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از پذیرش ۲۶ ملک در قالب آپارتمان و مغازه متعلق به دولت که عرضه کننده آن سازمان خصوصی‌سازی است، خبر داد. این ۲۶ ملک پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و نود و ششمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۱۷ مهر در بازار فرعی بورس کالا مورد تصویب قرار گرفت. عرضه تمامی این واحدها به صورت یکجا صورت می‌گیرد.

تغییرات بازار

بورس امروز؛ روی مرز ۲ میلیون واحد!

نقشه بازار

بورس امروز؛ روی مرز ۲ میلیون واحد!

کد خبر 695841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.