پوشش تحصیلی بیش از ۳۳ هزار سوادآموز در استان فارس

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: سال تحصیلی جدید در سطح استان پوشش تحصیلی بیش از ۳۳ هزار سوادآموز در دوره‌های سواد، انتقال و تحکیم در استان هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، مجید احمدی امروز _ شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ در جلسه بهبود کیفیت سواد آموزی استان، اظهار کرد: ثبت نام و کلاس‌داری دوره‌های سواد آموزی، انتقال و تحکیم از ابتدای شهریورماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سوادآموزی افراد ثبت نام شده بلافاصله آغاز و تا اتمام همه کلاس‌ها استمرار دارد، افزود: افراد ذینفع از طریق بانک اطلاعات سوادآموزی و دستگاه‌های مختلف شناسایی می‌شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: بر اساس آخرین پیش بینی‌ها، جمعیت بی‌سواد فارس حدود ۳۹ هزار نفر و در سنین ۱۰ تا ۶۰ سال قرار دارند.

احمدی تصریح کرد: در مرحله اول این طرح، سوادآموزان ۱۰ تا ۴۹ سال تحت پوشش آموزش‌ها قرار خواهند گرفت و بر اساس هدف گذاری‌های انجام شده، امسال در استان فارس هشت هزار و ۹۵۶ نفر تحت پوشش دوره سواد (معادل سوم ابتدایی)، ۹ هزار و ۲۵۵ نفر در دوره تحکیم (معادل ششم ابتدایی) و ۱۴ هزار و ۹۵۵ نفر در دوره تثبیت و تحکیم سواد مشارکت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: در سال جاری همچنین ۶۱۰ نفر از عشایر فارس نیز تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی قرار می‌گیرد، در بخش سوادآموزی اتباع خارجی نیز برگزاری دوره‌های سواد و انتقال برای سه هزار و ۴۰۰ نفر هدف گذاری شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به برپایی دوره‌های مکمل برای سوادآموزان استان فارس، اضافه کرد: ۶۹۰ نفر از سوادآموزان امسال زیر پوشش آموزش‌های مقدماتی رایانه قرار می‌گیرند. همچنین یک هزار و ۹۵۰ نفر از سوادآموزان در طرح حلقه کتابخوانی شرکت خواهند کرد.

احمدی با بیان اینکه این افراد در طول سال چهار دوره کتاب‌های کاربردی و مهارتی را مورد مطالعه قرار خواهند داد، گفت: سال جاری ۳۵ هزار سوادآموز فارسی در طرح‌های مکمل نماز و خواندن با خانواده شرکت خواهند داشت و بر اساس آخرین برآورد انجام شده تا پایان سال گذشته ۹۸.۵ درصد ساکنان ۱۰ تا ۴۹ ساله فارس با سواد هستند.

وی اضافه کرد: این آمار در میان جمعیت ۶ سال به بالا ۹۲.۶ درصد است که نرخ باسوادی را در فارس نشان می‌دهد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: هم‌اکنون دو هزار و ۸۱۲ آموزش دهنده فعال، سوادآموزان فارس را در دوره‌های مختلف آموزش می‌دهند و دیگر معلمان آموزش و پرورش نیز در این زمینه همکاری می‌کنند.

کد خبر 695833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.