دومین کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ ایمان خردمند، امروز _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان اظهار کرد: ستاد کنگره شهدا در قالب کمیته‌های مختلف کار خود را آغاز کرده است و امیدواریم با هم‌فکری، همکاری، تعامل، هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها، این رویداد بزرگ و ملی، سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

وی با اشاره به حوزه اسناد در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح افزود: این حوزه دارای دو بخش اسناد شفاهی و اسناد مربوط به شهدا است که در قسمت اسناد شفاهی خاطرات و صحبت‌های آن دسته از ایثارگران عزیزی که در قید حیات هستند جمع‌آوری می‌شود که نقش‌آفرینانی همچون خانواده معظم شهدا، فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس، جانبازان و آزادگان (ارتشی، سپاهی، انتظامی و بسیجی) را در بر می‌گیرد.

مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بخش اسناد مکتوب شهدا نیز آثاری چون وصیت‌نامه‌، تصاویر و دست نوشته شهدا بسیار حائز اهمیت هستند، زیرا می‌توانند جلوی تحریف اتفاقات و روایات را بگیرند.

وی اضافه کرد: جمع‌آوری و نگهداری این اسناد بسیار حائز اهمیت است که هم‌اکنون این اسناد به صورت دیجیتال تبدیل می‌شوند.

خردمند با بیان اینکه در همین راستا فراخوان ثبت‌نام خادمان افتخاری شهدا در جهاد رسانه‌ای دومین کنگره ملی ۱۸۹۶ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده است، تصریح کرد: داوطلبان ثبت‌نام خادمان افتخاری شهدا در جهاد رسانه‌ای دومین کنگره ملی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند در بخش‌های زیر ثبت‌نام کنند که علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال نمونه کار تنها از طریق شبکه‌های اجتماعی با شماره تلفن ۰۹۰۳۰۹۵۹۷۱۰ ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: بخش‌های خادمی شهدا در حوزه رسانه شامل نمایه‌سازی آثار شهدا در بخش‌های آرشیو، تایپ متون، پیاده‌سازی صوت و فیلم و اسکن اسناد و تولید محتوا با تلفن‌های همراه و اَدمین فضای مجازی است.

کد خبر 695794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.