وضعیت شاخص کیفیت هوا در کلانشهرهای کشور؛ ۲۲ مهر

وضعیت شاخص کیفیت هوای کلانشهرهای کشور، امروز _شنبه بیست‌ودوم مهرماه_ در ساعت منتهی به ۱۱ صبح با قرار گرفتن بر موقعیت آلوده، سالم، ناسالم و پاک ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست، سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای زاهدان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهر کرمان با شاخص ۱۶۷ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز)، کرج با شاخص ۱۴۱، تهران با شاخص ۱۰۱، زنجان با شاخص ۱۲۶، خرم‌آباد با شاخص ۱۱۵، اراک با شاخص ۱۰۵ و یزد با شاخص ۱۰۶ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای تبریز با شاخص ۸۴، ارومیه با شاخص ۷۸، بوشهر با شاخص ۸۷، شهرکرد با شاخص ۹۰، بیرجند با شاخص ۵۲، مشهد با شاخص ۹۵، بجنورد با شاخص ۸۶، اهواز با شاخص ۹۵، شیراز با شاخص ۷۰، سمنان با شاخص ۶۹، قم با شاخص ۵۸، سنندج با شاخص ۶۶، کرمانشاه با شاخص ۹۴، یاسوج با شاخص ۶۱، رشت با شاخص ۸۲ و همدان با شاخص ۹۶ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های کلانشهر ایلام با شاخص ۳۹ وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای اردبیل، قزوین، گرگان، ساری و بندرعباس ثبت نشده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 695719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.