بهبود کیفیت زندگی شهروندان با هوشمندسازی ادینبورگ

مرحله اول طرح هوشمندسازی مناطق ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند، با موفقیت به پایان رسید که به دنبال آن کارآمدی خدمات، کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت زندگی برای شهروندان به ارمغان خواهد آمد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، احداث یک مرکز عملیاتی برای افزایش دسترسی به اطلاعات ثبت شده در دوربین‌های دیجیتالی و تجزیه و تحلیل آن‌ها مهم‌ترین اقدام مدیران ادینبورگ برای هوشمندسازی شهر در مرحله اول بوده که پیش‌بینی شده است قابلیت افزایش ایمنی عمومی، بهبود مدیریت حمل‌ونقل و طراحی بهتر شهری را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این، برنامه‌ریزان شهر با همکاری یکی از شرکت‌های فناوری اسکاتلند به توسعه یک نرم‌افزار پرداخته‌اند که می‌تواند به ثبت زمان واقعی داده‌های حاصل از سنسورهای هوشمند نصب شده در سراسر شهر کمک کند. مدیران ادینبورگ ادعا کرده‌اند که تضمین کیفیت مطلوب زندگی شهروندان امروز و نسل‌های آینده در رأس اهداف آن‌ها برای هوشمندسازی شهر در مرحله اول بوده و قرار است طی مراحل بعدی نیز در اولویت اقدامات آن‌ها قرار گیرد.

روند هوشمندسازی پایتخت اسکاتلند

برنامه‌ریزان ادینبورگ با همکاری یکی از کمپانی‌های فناوری اسکاتلند از بستر اینترنت اشیا به علت قابلیت‌های خاص خود برای اجرای مرحله اول هوشمندسازی شهر بهره گرفته‌اند، چرا که این فناوری از ظرفیت پذیرش انواع سنسورهایی که ممکن است در آینده برای افزایش هوشمندی خدمات شهر به‌کار گرفته شود، برخوردار است. در این راستا، تنها ۱۱ هزار سنسور دیجیتالی در سطل‌های زباله سراسر شهر نصب شده است که امکان جمع‌آوری کارآمد و به‌موقع آن‌ها را برای شهرداری فراهم می‌آورد. علاوه بر این، تعداد هزار و ۵۰۰ سنسور زیست‌محیطی در سازه‌های مسکونی مختلف شهر نصب شده است که کشف زودهنگام مشکلاتی مانند رطوبت را ممکن می‌کند و مدیران را به اعمال اقدامات مناسب برای به حداقل رساندن پیامدهای منفی ناشی از آن‌ها سوق می‌دهد.

برنامه‌ریزان ادینبورگ ادعا کرده‌اند که در مرحله دوم هوشمندسازی شهری در نظر دارند ۲۰ هزار سنسور زیست‌محیطی جدید را در خانه‌های مسکونی نصب کنند تا از این طریق به نظارت بر کیفیت هوا و آب شهری بپردازند و از این طریق اثرات منفی آن‌ها را بر زندگی شهروندان به حداقل برسانند. به‌کارگیری سنسورهای هوشمند برای نظارت بر ترافیک، کیفیت هوای فضاهای عمومی و تعداد دفعات سفر در هر روز از دیگر اقدامات مدیران پایتخت اسکاتلند برای هوشمندسازی شهر خواهد بود که قرار است در مراحل بعدی اجرا شود.

کد خبر 695652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.