تردد غیرضروری سالمندان در اصفهان ممنوع است

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به تداوم افزایش گرادیان فشار تا پایان روز شنبه در استان، گفت: افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی از تردد غیرضروری در فضای باز پرهیز کنند.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی الگوهای هواشناسی بیانگر عبور امواج ناپایدار تا اوایل هفته آینده از سطح استان اصفهان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی تا روز شنبه بیست‌ودوم مهرماه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید انتظار می‌رود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در مناطق غرب و شمال استان احتمال طوفان لحظه‌ای و در نیمه شرقی و نواحی مستعد همراه با گردوخاک و در نیمه شمالی تا روز جمعه رگبار پراکنده و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره فعالیت سامانه افزایش گرادیان فشار در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز چهارشنبه آغاز شده و پایان وقت شنبه بیست‌ودوم مهرماه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای، خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی، فعال شدن کانون گردوخاک شرق استان طی امروز همراه است.

امینی با بیان اینکه روز گذشته شهرستان‌های خوروبیابانک، چوپانان، انارک، مهاباد، اردستان، زواره، نائین، اصفهان، نجف‌آباد، زرین‌شهر، مبارکه، ورزنه، فرودگاه، شرق اصفهان، کبوترآباد و بادرود تحت‌تأثیر سامانه افزایش گرادیان فشار، گفت: طی امروز در شهرستان خوانسار، گلپایگان، بویین میاندشت، داران، فریدونشهر و روز شنبه نیز خوانسار، گلپایگان، میمه، داران، فریدونشهر، دهق، نجف‌آباد، اصفهان، چادگان، زرین‌شهر، مبارکه، ورزنه و شهرضا با این سامانه همراه است.

وی اظهار کرد: خیزش گردوخاک، احتمال افزایش غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت‌وآمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل از اثرات مخاطرات این سامانه است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: اجتناب از تردد غیرضروری در فضای باز به ویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط تردد در جاده‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در برخی مناطق به ویژه غرب استان یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا، به ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خمینی‌شهر با دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با دمای هفت درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 695505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.