هم‌اکنون شاهد به بار نشستن اهداف دولت مردمی در امور فرهنگی و هنری هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعار دولت مردمی، عدالت فرهنگی بوده است و طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم تلاش بر رشد و توسعه فرهنگی و هنری استان‌های کشور متناسب با استحقاق آن‌ها بوده است، اکنون شاهد به بار نشستن اهداف در همه بخش‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه بیستم مهرماه در آئین بزرگداشت یاد روز حافظ اظهار کرد: شعار دولت سیزدهم عدالت فرهنگی بوده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر دستیابی به این هدف حرکت کرده است.

وی افزود: امروز ارقام و آمار نشان‌دهنده رونق فرهنگی و هنری در سطح کشور است، به گونه‌ای که همه اقدامات برای تربیت، آموزش و شکل‌گیری نسل جدیدی از هنرمندان با صلاحیت برای استفاده از ابزار هنر برای رساندن پیام تمدن ایرانی اسلامی به جهانیان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در سفر اول هیئت دولت به استان فارس با ابتکار و پشتیبانی نماینده ولی فقیه استان سند مهندسی فرهنگی استان رونمایی شد، برای اجرای اسناد مهندسی در ۱۲ استان کشور به خصوص استان فارس اعتبار ویژه‌ای تخصیص خواهد یافت.

اسماعیلی در این آئین از تخصیص سرانه یک میلیارد تومانی به انجمن‌های فرهنگی و هنری استان‌ها خبر داد و گفت: در راستای حمایت از انجمن‌های هنری همچون انجمن‌های نمایشی، موسیقی و هنرهای تجسمی در ۳۱ استان سرانه یک میلیارد تومانی اختصاص می‌یابد.

وی تاکید کرد: در این راستا به دفاتر انجمن‌های سینمای جوانان سراسر کشور یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت تا برای پرورش نسل نو هنری مبتنی بر ارزش‌ها به کار گرفته شود و پیام والای ایران اسلامی منتقل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: هفته‌های فرهنگی مشترک با کشورهای دوست و همجوار برگزار می‌شود و دیپلماسی فرهنگی و هنری در کنار سیاست همسایگان در حال اجرا است، چراکه مرزهای فرهنگی ایران بزرگ را فراتر از جغرافیای سیاسی فعلی می‌دانیم و شاهد حضور اثرات هنر و فرهنگ متعالی ایران در کشورهای دیگر هستیم.

کد خبر 695441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.