نقش پررنگ دانش‌آموزان در افزایش قدرت علمی کشور

فرماندار شهرستان لنجان گفت: با اراده، تلاش و همت جوانان غیور و توانمند، امروز ایران اسلامی در زمینه تولید علم و دانش روز به یک قدرت علمی در جهان تبدیل شده است و نقش دانش آموزان در افزایش این قدرت بسیار پررنگ‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی امشب _پنجشنبه، بیستم مهر ماه_ در آئین تجلیل از ستارگان و نخبگان کنکور سراسری ۱۴۰۲ منطقه زرین‌شهر با بیان اینکه آینده کشور در گرو تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: ایران اسلامی یکی از کشورهای نخبه‌پرور به‌شمار می‌آید، چراکه استعدادهای برتر و درخشانی چون شما را در دل خود پرورش داده و به واسطه تلاش معلمان و مربیان شاهد افزایش چشمگیر سرعت رشد علمی دانش آموزان هستیم.

وی استمرار حرکت انقلاب اسلامی را مدیون حرکت علمی معلمان دانست و افزود: معلمان در کوران بحران‌ها و علی‌رغم مشکلات و چالش‌هایی که پیش روی آن‌ها قرار دارد، تمام تلاش خود را معطوف به ارتقای انگیزه تحصیل برای دانش‌آموزان و شناسایی استعدادهای برتر و نخبه کرده‌اند و اینگونه آینده بهتری را در کشور شاهد خواهیم بود.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه به فکر کشور و مردم بودن عامل اصلی ماندگاری نام چهره‌های علمی است، تصریح کرد: عزت، اقتدار و صلابت روز افزون ایران اسلامی در جهان به دلیل تلاش و مجاهدت دانشمندان و نخبگان داخلی در راستای ارتقای جایگاه علمی و صیانت و پاسداری از دستاوردها و عملکرد مقتدرانه کشور در زمینه دستیابی به دانش و فناوری روز به دست آمده و این افراد در گذشته‌ای نه چندان دور جزو دانش‌آموزان دغدغه‌مند کشور بوده‌اند.

مسیر کسب موفقیت‌های درخشان نسل جوان و نوجوان در لنجان هموار شود

وی با بیان اینکه با اراده، تلاش و همت جوانان غیور و توانمند، امروز ایران اسلامی در زمینه تولید علم و دانش روز به یک قدرت علمی در جهان تبدیل شده است، ادامه داد: انتظار می‌رود نظام تعلیم و تربیت در شهرستان لنجان با بهره‌مندی از توان، ظرفیت، دانش و تخصص نخبگان، برنامه‌ریزی توأم با مدیریت و تقویت روحیه امید و خودباوری در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان مسیر کسب موفقیت‌های درخشان نسل جوان و نوجوان را فراهم کند.

محمدی با بیان اینکه نقش دانش‌آموزان در افزایش قدرت علمی کشور بسیار پررنگ است، اضافه کرد: افتخارات کسب شده در کنکور ۱۴۰۲ توسط دانش‌آموزان منطقه زرین‌شهر گواه ظرفیت قابل قبول نخبگانی این منطقه بوده، از این رو باید با شناسایی استعدادها، جذب و پرورش آن‌ها تا رسیدن به نخبگی و درنهایت استفاده از نخبگان برای توسعه کشور حلقه ابتدایی این زنجیره را تا پایان دنبال کرد.

وی با بیان اینکه امروز کارنامه موفقیت در بزرگترین ماراتن زندگی دانش‌آموزان به دست آنان داده شده است، تصریح کرد: دانش آموزان با تلاش و کوشش فراوان و قبولی در کنکور وارد فصل جدیدی از زندگی خود خواهند شد و ورود به دانشگاه تجربه‌های جدیدی را برای دانش‌آموزان رقم خواهد زد، چراکه در این دوران به سمت زندگی مستقل حرکت می‌کنند و این استقلال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار شهرستان لنجان افزود: راهیابی به دانشگاه و کسب مدارج علمی بالاتر برای دانش‌آموزان پایان راه نیست، بلکه آغاز و شروعی دوباره برای حرکت در مسیر علم و دانش افزایی و افتخار پآفرینی برای جامعه است.

وی با بیان اینکه چند سالی است دانش آموزان در رشته‌های پزشکی، داروسازی و… رتبه‌های بالایی را کسب می‌کنند، خاطرنشان کرد: نیاز است دانشجویان کشور در مسیر حل مشکلات جامعه حرکت کنند تا دردی از مردم و جامعه درمان شود، از این رو امروز در دانشگاه‌ها نیز تنها به دنبال متخصص نیستیم، بلکه به دنبال تربیت کسانی هستیم که حق را از باطل تشخیص داده و به فکر مردم باشند.

کد خبر 695386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.