افتتاح طرح توسعه شرکت «نیتل پارس» در منطقه ویژه اقتصادی شیراز

طرح توسعه شرکت «نیتل پارس» در منطقه ویژه اقتصادی شیراز امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان فارس، صبح امروز_ پنج‌شنبه بیستم مهر_ طرح توسعه شرکت نیتل پارس در زمینه تولید انواع کاتالیست‌های ناهمگن (هیتروژن) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز کلید خورد.

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت این واحد صنعتی دانش‌بنیان که در زمینه تولید یکی از محصولات مهم نفتی فعالیت دارد را نقطه‌ای‌امید برای کشور و استان فارس دانست و بر تأثیر این واحد بر کاهش خام فروشی و حرکت به سمت زنجیره‌های پایین دست تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت تولید کاتالیست‌ها و عوامل مؤثر بر این فرایندها، اظهار کرد: در این واحد صنعتی، شاهد یک نوع نوآوری، ذوق و سلیقه شیرازی و همچنین کارخانه‌ای مدرن، منطبق با فرهنگ و ادبیات سنتی مردم هستیم. علی آبادی با بیان اینکه زمینه برای فعالیت و اشتغال جوانان در حوزه‌های دانش بنیان، فراهم است، اظهار امیدواری کرد: با کمک دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و دانش بنیان بتوانیم زیست بومی برای توسعه جوانان آینده فراهم کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت مقوله بومی‌سازی در این بخش، افزود: ورود ما به حوزه کاتالیست‌ها به معنای آن است که به لایه‌های عمیق بومی‌سازی دست یافته‌ایم و این یک اتفاق مبارک است.

در این مراسم حمیدرضا ایزدی، مدیر کل صمت فارس در سخنانی تاکید کرد: طرح تولید کاتالیست‌های ناهمگن (هیتروژن) شرکت نیتل پارس با ظرفیت سالیانه ۱۵ هزار تن با میزان سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: این واحد صنعتی در راستای خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز، تأمین نیاز داخلی، توسعه صادرات و همچنین تضمین و دسترسی صنایع داخلی به این کالا به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل صمت فارس با اشاره به آغاز تولید کالای راهبردی در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد، تصریح کرد: کاتالیست‌ها در فرایند تولید بسیاری از محصولات صنعتی نقش دارند و یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین موادی است که امروزه در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایزدی اضافه کرد: کاتالیست‌های هیتروژن به دلیل مزایایی همچون قابلیت بازیابی، کاهش تعداد مراحل تهیه و جداسازی محصول، کاهش مضرات زیست محیطی، قیمت تمام شده به نسبت ارزان‌تر، کاهش آلوده کردن منابع آبی و به تبع آن اثرات زیست‌محیطی کمتر در بسیاری از واکنش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

کد خبر 695225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.