دعوت از شهروندان یزدی برای مشارکت در جمع‌آوری زباله خشک با نصب برنامه بازپس

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: شهروندان یزدی می‌توانند با نصب برنامه بازپس در جمع‌آوری زباله خشک مشارکت خود را با شهرداری افزایش دهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان پسماند شهرداری یزد، رضا برزگر اظهار کرد: در راستای تفکیک زباله، طرح تفکیک و جمع‌آوری زباله به صورت هوشمند را در شهر یزد در حال اجرا داریم.

وی افزود: بر اساس ماده چهار قانون آئین‌نامه اجرایی مدیریت پسماند، شهرها باید تا پایان سال ۹۰ نسبت به اجرای تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند اقدام می‌کردند که در شهر یزد این طرح از سال ۸۳ به صورت پایلوت اجرایی شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد ادامه داد: این طرح اکنون گسترش یافته و تمام محدوده شهر یزد طرح جمع‌آوری پسماند خشک از درب منزل شهروندان و تفکیک را هفته‌ای یک بار اجرا می‌کند و در کنار آن ایستگاه جمع‌آوری پسماند خشک را داریم که در حال حاضر با ده ایستگاه در سطح شهر انجام می‌شود و این ایستگاه‌ها باز هم در حال افزایش است.

برزگر افزود: برای افزایش مشارکت شهروندان به صورت پایلوت جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک در برنامه قرار دارد، با توجه به اینکه در جمع‌آوری پسماند خشک درب منازل شهروندان در کوچه‌های بن بست و برخی معابر محدودیت داشتیم این مشکل را از طریق سامانه بازپس مرتفع کردیم.

کد خبر 695075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.