با ثبت میزان مطالعه خود، از خدمات شهری بهره ببرید

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قرار است باشگاه شهروندی در سامانه شهروندی شهرداری اصفهان راه‌اندازی و سامانه کتابخانه‌ها نیز به آن اضافه شود که در آن هر شهروند می‌تواند میزان ورزش و مطالعه خود را ثبت و اعتبار استفاده از خدمات شهرداری خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد پیش از ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ در نشست خبری انتخاب پایتخت کتاب ایران اظهار کرد: طبقه دوم منزل یک خانواده شهید که حسینیه هنر اصفهان در آن‌جا مستقر است، کافه کتاب دکتر واعظ در خیابان شریعتی که به احترام کودک و خانواده‌ها به کافه کتاب تخصصی کودک تبدیل شده، همچنین بسیاری از کافی‌شاپ‌های شهر اصفهان به محفل جمع‌خوانی‌ها تبدیل شده است از جمله اقدامات مردمی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه است.

وی افزود: شهرداری‌ها ماموریت‌هایی را در حوزه تشویق مردم برای استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی و تفریحات به عهده دارند که شاخص نشاط اجتماعی است، از این‌رو موضوع ورزش و مطالعه برای انجام کار مدنظر قرار گرفت.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قرار است فرایندی برای پاداش تعریف شود و در این راستا شهروندان متناسب با انجام ورزش و مطالعه، بتوانند از سایر خدمات شهرداری اصفهان استفاده کنند که این امر تأثیر خوبی در ترویج فرهنگ مطالعه خواهد داشت، ادامه داد: هر شهروند اصفهانی باید برای دریافت خدمات شهرداری در پنل الکترونیکی سامانه شهروندی شهرداری اصفهان ثبت‌نام کند چراکه قرار است باشگاه شهروندی در این سامانه راه‌اندازی و سامانه کتابخانه‌ها نیز به آن اضافه شود؛ هر شهروند می‌تواند در این سامانه میزان ورزش و مطالعه خود را ثبت و اعتبار استفاده از خدمات شهرداری خود را افزایش دهد.

وی اظهار کرد: جایزه بزرگ شهری برای ارائه و تقدیر از آثاری است که در زمینه اسناد و کتب تاریخی اصفهان خلق و طراحی شده‌اند.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه پروژه‌ای برای ثبت تاریخ شفاهی محلات شامل روایات محله در زمینه‌های مختلف در حال انجام است، ادامه داد: همچنین طرح پروژه ۱۶ جلدی شناسنامه فرهنگی و اجتماعی محلات اصفهان از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه فرهنگی و تاریخی اصفهان است.

وی تصریح کرد: در بررسی معیارهای پایتخت کتاب ایران، باید معیارهای کیفی در کنار معیارهای کمی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 695023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.