افزایش قیمت تضمینی گندم علت تاخیر در پرداخت هزینه‌‎ها است

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت تضمینی گندم علت تاخیر در پرداخت هزینه‌ها است و پیش‌بینی می‌شود مطالبات هزینه گندم و کلزا کشاورزان تا پایان مهرماه امسال پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحمت‌الله نوروزی صبح امروز _چهارشنبه نوزدهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مشکلات مهم کشاورزان، تأمین کود برای محصولات کشاورزی است که با رایزنی‌های انجام شده کود مورد نیاز محصولات کشاورزی در حال تأمین است و کشاورزان نگران این موضوع نباشند.

وی افزود: با همکاری وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان محیط زیست و سازمان منابع طبیعی در حال طرح برنامه‌های اساسی در حوزه مشکلات کشاورزان به‌ویژه خسارت بیمه محصولات کشاورزی، پرداخت به‌موقع مطالبات کشاورزان در حوزه محصولات گندم و کلزا، تأمین کود موردنیاز در طول سال به‌صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم تا اعتبارات این بخش‌ها به‌موقع تخصیص پیدا کند.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هزینه خسارت بیمه محصولات کشاورزی در بودجه ۱۴۰۲ دیده شده، اما اعتبار برای تخصیص آن تاکنون تأمین نشده است.

وی در خصوص پرداخت مطالبات گندم کشاورزان تا پایان مهرماه امسال، ادامه داد: از تمام کشاورزان بابت تأخیر در پرداخت هزینه محصولات گندم و بخشی از کلزا عذرخواهی می‌کنم، علت تأخیر در پرداخت افزایش قیمت تضمینی گندم بود. پیش‌بینی می‌شود مطالبات هزینه گندم و کلزا کشاورزان تا پایان مهرماه امسال پرداخت شود.

نوروزی گفت: برای جلوگیری از تأخیر در پرداخت مطالبات محصولات کشاورزان، اعتبار هزینه محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم و کلزا در بودجه ۱۴۰۳ و برنامه هفتم توسعه دیده شده تا مطالبات کشاورزان به‌موقع و در همان روزهای نخست تحویل محصولات به دولت پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: در شورای قیمت‌گذاری در بودجه سال آینده خرید تضمینی محصولات کشاورزی مبلغ قیمت خرید تضمینی گندم به‌ازای هر کیلوگرم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شده است و امید داریم با توجه به تورم موجود این قیمت تا زمان برداشت محصول گندم و جو افزایش پیدا کند.

کد خبر 694875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.