کاهش چشمگیر آلودگی هوا در بیرمنگام با توسعه «مناطق پاک»

اعضای شورای شهر بیرمنگام در انگلستان از سال ۲۰۲۱ رویکرد «توسعه مناطق هوای پاک» را با هدف کاهش آلودگی هوا و بهبود سلامت شهروندان آغاز کرده‌اند. گزارش‌ها حاکی از کاهش ۴۰ درصدی نرخ آلودگی در شهر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح توسعه مناطق هوای پاک در بیرمنگام با تمرکز بر کاهش انتشار گازهای آلاینده، به‌ویژه دی‌اکسید نیتروژن اجرا شده است، به این امید که سلامت جسمی شهروندان بهبود قابل‌توجهی را تجربه کند. برنامه‌ریزان شهر از همان ابتدای اجرای طرح، تحقق هدف ذکرشده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن مورد توجه قرار داده و به‌تازگی ادعا کرده‌اند که توسعه مناطقی با هوای پاک، کاهش ۴۰ درصدی گازهای آلاینده را در سراسر شهر به دنبال داشته است. دستاوردهای بیرمنگام به واسطه داده‌های ارائه شده از گزارش وضعیت اقلیمی سالانه و دوربین‌های دیجیتالی نصب شده در سراسر شهر به ثبت رسیده است.

دستاوردهای حاصل از توسعه مناطق هوای پاک در بیرمنگام

گزارش‌ها حاکی از آن است که به دنبال توسعه مناطق هوای پاک در بیرمنگام طی سال ۲۰۲۲، میزان دی اکسید نیتروژن هوا در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷ درصد کاهش یافت که این کاهش در مقایسه با سطح گاز سمی نامبرده در سال ۲۰۱۶ حتی از مرز ۳۷ درصد نیز عبور کرد.

کاهش چشمگیر آلودگی هوا در بیرمنگام با توسعه «مناطق پاک»

علاوه بر این، نرخ تردد خودروها به این مناطق از ۱۵.۲ درصد در ژوئن سال ۲۰۲۱ به شش درصد در ژوئن سال ۲۰۲۳ رسید که این نشان از کاهش ۹.۲ درصدی عبور و مرور این خودروها در مناطق ذکرشده دارد. مدیران بیرمنگام به شناسایی دو منطقه با میزان انتشار دی‌اکسید کربن در سطحی بالاتر از محدوده استاندارد شناسایی کرده‌اند که اعمال اقدامات مربوطه در آن‌ها به‌تازگی تولید دی‌اکسیدکربن را رو به کاهش گذاشته است.

اعضای شورای شهر بیرمنگام ادعا کرده‌اند که به‌زودی اقدامات بیشتری را برای شناسایی منابع انتشار دی‌اکسید نیتروژن اعمال خواهند کرد، ضمن این‌که خواهند کوشید تردد وسایل نقلیه معمولی را کاهش دهند و خودروهای دوستدار محیط زیست را جایگزین آن‌ها کنند. ارزیابی تغییرات حاصل از اعمال اقدامات جدید برای کاهش انتشار دی‌اکسید نیتروژن از دیگر تدابیری است که مدیران بیرمنگام در نظر دارند برای بهبود اجرای پروژه‌های مربوطه پیاده کنند.

کد خبر 694871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.