افزایش درختان و پیاده‌روها؛ راهکار بوستون در مبارزه با تغییرات اقلیمی

کاشت درختان برای ایجاد سایه در سراسر شهر، استراتژی جدید بوستون در آمریکا برای مبارزه با تغییرات اقلیمی محسوب می‌شود که دولت از تامین بودجه ۱۱ میلیون دلاری برای حمایت از پیاده‌سازی این طرح خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران بوستون در نظر دارند به منظور کاهش دمای هوا به کاشت گسترده درختان بپردازند که در پی آن، سایه‌های ناشی از درختان هدف آن‌ها را محقق خواهد کرد. دولت آمریکا سرمایه‌ای ۱۱ میلیون دلاری برای اجرای این طرح در اختیار مدیران شهر قرار داده که قرار است از آن برای بهبود مراقبت از درختان و افزایش قابلیت دسترسی به آن‌ها در پیاده‌روهای سراسر شهر مورد استفاده قرار گیرد. افزایش فرصت‌های اشتغال در بخش جنگل‌داری اجتماعی از مهم‌ترین اقدامات شهر خواهد بود که کاشت و پرورش درختان انبوه را در سراسر شهر به دنبال خواهد داشت و به بهبود وضعیت اقتصادی مردم نیز کمک خواهد کرد.

افزایش درختان و پیاده‌روها؛ راهکار بوستون در مبارزه با تغییرات اقلیمی

بوستون در مسیر مبارزه با تغییرات اقلیمی

مدیران بوستون بسیار فعالانه در تلاش هستند علاوه بر حفظ درختان کنونی شهر تدابیر خلاقی را نظیر استفاده از موادی با قابلیت نفوذ بالا در فضاهای عمومی به منظور کاشت درختان و توسعه پیاده‌راه‌های قابل‌دسترسی در امتداد آن‌ها به منظور بهره‌مندسازی تمام شهروندان با هر میزان توانایی جسمی از سایه‌های درختان پیاده کنند. کاشت درختان بخشی از طرح مدیران بوستون است که در سال ۲۰۲۲ مبنی بر توسعه جنگل‌های شهری ارائه شد و به تصویب رسید و به دنبال آن قرار شد تغییرات اقلیمی از طریق خنک‌سازی فضاهای عمومی به‌واسطه سبزسازی محیط‌های سراسر شهر محقق شود.

مدیران بوستون امیدوار هستند که از طریق کاشت گسترده درختان در سراسر شهر علاوه بر ایجاد سایه و کاهش دما، به اشتغال‌زایی برای جوانان شهر کمک کنند که این امر به سهم خود می‌تواند از طریق بهبود معیشت مردم، در افزایش تاب‌آوری آن‌ها در مقابل تغییرات اقلیمی اثربخش باشد. علاوه بر این، زمینه‌سازی برای دسترسی هرچه بیشتر مردم به فضاهای سبز آن‌ها را به اتخاذ تردد سبز در شهر سوق خواهد داد که این امر به سهم خود می‌تواند در کاهش انتشار گازهای آلاینده ناشی از وسایل نقلیه نقش مهمی ایفا کند و کاهش چشمگیر کربن را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 694840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.