تشریح پیشرفت ۳ پروژه بزرگ مقیاس شهری شیراز

شهردار شیراز از سه پروژه شهری بزرگ مقیاس بازدید و از روند پیشرفت پروژه‌ها ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی امروز _سه‌شنبه هجدهم مهرماه_ طی جلسه‌ای که معاونان و مدیران شهرداری و مسئولانی از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و پیمانکاران پروژه‌ها حضور داشتند، سه پروژه بزرگ مقیاس سپهبد شهید سلیمانی، زیرگذر گویم و خط ۲ مترو را مورد بررسی قرار داد و بر موضوعات مختلفی نظیر تسریع در اتمام پروژه‌ها طبق زمان‌بندی، مسائل مالی و عمرانی تأکید کرد.

وی با اشاره به روند عملیات اجرایی پروژه زیرگذر گویم افزود: این پروژه روزهای سخت خود را پشت سر گذاشته است و همه معارض پیش رو رفع و تملک‌ها و جابه‌جایی تاسیساتی مانند تیرهای برق، آب، گاز، فاضلاب، مخابرات و فیبر نوری انجام شده است و فقط با چند خاموشی دیگر با اخذ مجوز از سوی اداره برق، مشکل تأسیسات این پروژه به‌صورت کامل رفع می‌شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با توجه به افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان در سفر رئیس‌جمهور به این کلان‌شهر خاطرنشان کرد: این پروژه به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است و عظمت و اهمیت این پروژه بزرگ مقیاس شهری با توجه به افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان کاملاً محسوس است.

اسدی از فعالیت چند جبهه کاری عمرانی هم زمان در این پروژه نظیر دیوارگذاری، شمع‌گذاری، خاک‌برداری، روسازی، آرماتوربندی خبر داد و اضافه کرد: از جهات مختلف راه‌های فرعی و مسیرهای دسترسی به آزادراه شیراز-اصفهان و با توجه به حجم سنگین تردد وسایل نقلیه و عبور مردم از این محور بررسی و بازدید شد.

وی از مهم‌ترین اقدامات اجرایی در پروژه بزرگراه شهید سلیمانی همچون اجرای زیرسازی، روسازی، آسفالت، خاک‌برداری، اجرای تونل‌ها و تأسیسات نام برد و تصریح کرد: تمام اقدامات طبق برنامه زمان‌بندی و روند عملیات اجرایی پروژه شهید سلیمانی به‌خوبی پیش رفته است.

شهردار شیراز با بیان اینکه در خصوص پروژه شهید سلیمانی جلسات متعددی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برگزار شد و نقطه نظرات متخصصان و مهندسان مورد بررسی قرار گرفت تا دغدغه‌ها به حداقل برسد، افزود: این پروژه بزرگ‌مقیاس به‌زودی افتتاح خواهد شد.

انجام اقدامات اولیه در خصوص خرید ریل خط ۲ مترو

اسدی با اشاره به فعالیت مستمر اجرایی فاز دوم خط ۲ مترو از میدان آزادی به سمت کلبه سعدی گفت: با توجه به اینکه تهیه ریل به صورت داخلی انجام می‌شود، تصمیمات و اقدامات لازم گرفته می‌شود.

شهردار شیراز با اشاره به مسائلی نظیر تملک املاک مسیر، ایستگاه‌های برق و جابه‌جایی تأسیسات که پیش روی اجرای خطوط مترو وجود داشته است، اظهار کرد: این موضوعات با همت، همکاری و همیاری شورا و شهرداری رفع شده است.

کد خبر 694693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.