زمان آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش + جزئیات

کارت شرکت در جلسه آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولان (کاردرمانگر و گفتاردرمانگر) از امروز توزیع شده است و این آزمون صبح جمعه، بیست‌ویکم مهرماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امسال وزارت آموزش و پرورش برای اولین بار در ۲۰ سال اخیر، درصدد جذب نیروی توانبخشی متخصص یعنی شغل مربی امور آموزش معلولان یا همان کاردرمانگر و گفتاردرمانگر برای مدارس و مراکز زیر مجموعه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور است. بر اساس نتایج آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولان، هزار کاردرمانگر و گفتاردرمانگر جذب وزارت آموزش و پرورش می‌شوند.

با توجه به اینکه اکثر نیروهای توانبخشی زیرمجموعه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به سن بازنشستگی رسیده‌اند یا از سیستم خارج شده‌اند یا در دو سال آینده بازنشسته می‌شوند، مجوز هزار ردیف استخدامی توسط سازمان اداری و استخدامی برای سازمان آموزش و پرورش استثنایی و مدارس استثنایی و نیز مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌موقع گرفته شده است.

توزیع کارت آزمون استخدامی کاردرمانگر و گفتاردرمانگر از امروز

حمید طریفی‌حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: کارت شرکت در جلسه آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولان (کاردرمانگر و گفتاردرمانگر) از امروز توزیع شده است و این آزمون ساعت ۹ صبح جمعه، بیست‌ویکم مهرماه برگزار خواهد شد و از امروز صبح داوطلبان با ورود در پروفایل کاربری خود باید کارت ورود به جلسه را پرینت بگیرند.

وی با بیان اینکه این آزمون روز جمعه، بیست‌ویکم مهرماه در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد، درباره شرایط برگزاری آن در تهران و البرز افزود: آزمون داوطلبان استان تهران و البرز به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پاسخ به تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در این آزمون، با بیان اینکه تعداد فارغ‌التحصیلان کاردرمانگر و گفتاردرمانگر زیاد نیست، تصریح کرد: اکثر فارغ‌التحصیلان این دو رشته به سرعت شاغل و مشغول به کار می‌شوند، از این‌رو تعداد فارغ‌التحصیلان این دو رشته که در حال حاضر مشغول به کار نباشند، زیاد نیست. انتظار داریم تعداد خوبی از بین شرکت کنندگان در آزمون جذب شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا از سهمیه هزار نفری جذب این دو رشته، ظرفیتی خالی می‌ماند؟، ادامه داد: ممکن است، چراکه این امری طبیعی است. اگر در این آزمون ظرفیت خالی بماند درخواست تکمیل ظرفیت می‌دهیم، اما امید داریم در همین مرحله اول بخش زیادی از نیروهایی که لازم داریم، جذب کنیم.

طریفی درباره تاریخ اعلام نتایج این آزمون اضافه کرد: نتایج اولیه حدود دو هفته پس از برگزاری آزمون اعلام می‌شود، پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان باید ارزیابی تکمیلی شوند و به صورت دقیق مشابه آزمون آموزگاری و دبیری برای ارزیابی داوطلبان این آزمون نیز کانون‌های ارزیابی تشکیل می‌شود.

وی گفت: ۴۰ درصد نمره کل این آزمون به نمره کتبی داوطلب و ۶۰ درصد آن به نمره ارزیابی تکمیلی بستگی دارد، همچنین بلافاصله پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، کانون‌های ارزیابی تشکیل و دو تا سه برابر ظرفیت برای ارزیابی تکمیلی فراخوانده می‌شوند، برآورد می‌شود تا دی ماه کار جذب پذیرفته‌شدگان این آزمون تکمیل شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره کیفیت این آزمون تصریح کرد: این آزمون به صورت کامل تخصصی است و تنها فارغ‌التحصیلان رشته‌های کاردرمانگری و گفتاردرمانگری می‌توانستند در آن شرکت کنند و رشته‌های غیرمرتبط در آن حضور ندارند، امیدواریم افراد با آمادگی کامل در جلسه آزمون حاضر شوند. طراحی سوالات بر عهده جهاد دانشگاهی بوده است و آزمون توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی درباره چرایی برگزاری این آزمون توسط جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی، مرکز آزمون مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی دارد. سطح سوالات هیچ تفاوتی با آزمون سازمان سنجش ندارد. سازمان سنجش آزمون‌های بزرگ در مقیاس‌های بزرگ را برگزار می‌کند و ما خودمان پیش‌بینی می‌کنیم تعداد شرکت‌کنندگان این آزمون زیاد نباشد، از این جهت آزمون توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: مشکلی برای برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش وجود نداشت اما سازمان سنجش درگیر آزمون سراسری بود و اعلام کرده بود که برای برگزاری این آزمون باید یک تا دو ماه صبر کنیم، اما ما می‌خواستیم سریع‌تر این آزمون برگزار شود و از این‌رو این آن را به جهاد دانشگاهی سپردیم.

آزمون شامل دو بخش ارزیابی کتبی و ارزیابی تکمیلی است

در دفترچه آزمون مربی امور امور معلولان که از طریق مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی https://hrtc.ir قابل دریافت است، قید شده که این آزمون شامل دو بخش کتبی و ارزیابی تکمیلی است.

۴۰ درصد نمره قبولی در آزمون مربوط به آزمون کتبی و ۶۰ درصد مربوط به ارزیابی تکمیلی می‌شود و پذیرفته‌شدگان ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت‌آموزی شامل مجموعه‌ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری مهارتی) هستند که این دوره در دانشگاه فرهنگیان و بدون دریافت حقوق و مزایا برگزار می‌شود و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در این دوره است.

در آزمون کتبی، حیطه‌های عمومی، تخصصی و اختصاصی متقاضیان سنجش می‌شود و در ارزیابی تکمیلی صلاحیت‌ها و شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای مورد نیاز برای شغل مربی کاردرمانگر و گفتاردرمانگر با هدف تعمیق شایستگی‌های معلمی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

همچنین فارغ‌التحصیلان رشته‌های کاردرمانی و گفتاردرمانی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری می‌توانند در این آزمون برای اشتغال در رشته شغلی مربی امور آموزش معلولان ثبت‌نام کنند.

کد خبر 694642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.