پیش‌بینی زلزله با استفاده از هوش مصنوعی یک هفته زودتر

محققان دانشگاه تگزاس موفق شدند الگوریتم جدیدی از هوش مصنوعی را آزمایش کنند که قادر است ۷۰ درصد زلزله‌ها را یک هفته قبل از وقوع پیش‌بینی کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان دانشگاه تگزاس الگوریتم جدیدی از هوش مصنوعی را مورد ارزیابی قرار دادند که می‌تواند ۷۰ درصد زلزله‌ها را یک هفته قبل از وقوع با دقت بالایی تشخیص دهد؛ این الگوریتم در یک دوره هفت‌ماهه در چین مورد آزمایش قرار گرفته است و محققان امیدوارند که فناوری هوش مصنوعی می‌تواند به یک ابزار قدرتمند و قابل اعتماد برای تشخیص زلزله تبدیل شود.

به گفته محققان دانشگاه تگزاس، پیش‌بینی کردن زلزله بسیار دشوار و پیچیده است و تاکنون روش قابل اعتمادی برای پیش‌بینی آن ارائه نشده است، اما با پیشرفت فناوری و ظهور فناوری هوش مصنوعی، این مشکل غیرممکن نیز قابل حل شده است؛ تاکنون الگوریتم توسعه یافته مبتنی بر هوش مصنوعی موفق شده است، موقعیت مکانی ۱۴ زلزله را در فاصله ۳۲۰ کیلومتری از منشأ خود به صورت دقیق پیش‌بینی کند، این سیستم فقط هشت هشدار نادرست ارائه کرده است.

از آنجا که زلزله فقط در چند میلی‌ثانیه رخ می‌دهد، آماده بودن برای آن می‌تواند مانع بروز خطرات زیادی شود. تشخیص ۷۰ درصدی زلزله توسط هوش مصنوعی می‌تواند آسیب‌های جانی و مالی را به کمترین میزان خود کاهش دهد و آمادگی انسان در برابر زلزله را نیز به میزان قابل‌توجهی بهبود بخشد؛ محققان قصد دارند از این سیستم هوش مصنوعی در مناطقی از کالیفرنیا، ایتالیا، ژاپن، یونان، ترکیه و تگزاس استفاده کنند، زیرا در این مکان‌ها زلزله‌های بیشتری رخ می‌دهد.

کد خبر 694538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.