۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
سانچی، اولین شهر خورشیدی هند

سانچی در ایالت مادیا برادش هندوستان به لطف اقدامات مدیران برای توسعه زیرساخت‌های خورشیدی به عنوان اولین شهر خورشیدی این کشور شناخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه هندوستان در مبارزه با تغییرات اقلیمی خیلی موفق عمل نکرده، با این حال به‌تازگی دولت تدابیری برای خورشیدی کردن شهرها ارائه داده است. دولت مرکزی هند مدعی شده است که با هدف تقویت اتخاذ انرژی تجدیدپذیر، کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای در نظر دارد یکی از شهرهای هر ایالت را به‌طور کامل از نیروی حاصل از پنل‌های خورشیدی بهره‌مند کند که در این راستا، سانچی به عنوان اولین شهر خورشیدی کشور شناخته شده است.

 خورشیدی‌ترین شهر هند همچون الگویی برای ترویج استفاده از انرژی تجدیدپذیر در سراسر کشور عمل خواهد کرد که به دنبال آن، تحقق اهداف پایدار دولت تسهیل خواهد شد.

روند تبدیل سانچی به اولین شهر خورشیدی هند

توسعه زیرساخت‌های خورشیدی مهم‌ترین اقدامات مدیران سانچی برای تبدیل کردن شهر به خورشیدی‌ترین نقطه کشور به حساب می‌آید که با احداث یک نیروگاه خورشیدی هشت مگاواتی متصل به شبکه محقق شده است. علاوه بر این دو نیروگاه خورشیدی دیگر با ظرفیت سه و پنج مگاوات نیز در حال توسعه است که تأمین نیروی شهری را به عهده خواهد داشت. محققان پیش‌بینی کرده‌اند که انرژی حاصل از این نیروگاه‌ها بتواند نیاز به انرژی شهری را به حداقل برساند و از این طریق در به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده اثربخش باشد.

سانچی، اولین شهر خورشیدی هند

علاوه بر این، برنامه‌ریزان سانچی به نصب بیش از ۳۰۰ سیستم روشنایی شهری مجهز به پنل‌های خورشیدی پرداخته‌اند که علاوه بر روشن‌سازی فضاهای عمومی، تولید انرژی تجدیدپذیر را برای سازه‌های اطراف خود ممکن می‌کند. از دیگر اقدامات مهم اعمال شده برای خورشیدی کردن سانچی می‌توان به توسعه تجهیزات بی‌نظیری مانند درختان خورشیدی و کیوسک‌های مخصوص آب آشامیدنی اشاره کرد که مجهز به پنل‌های خورشیدی است و الکتریسیته تجدیدپذیر تولید می‌کند. خرید وسایل نقلیه عمومی الکتریکی از دیگر تدابیر مدیران سانچی به‌شمار می‌رود که در کاهش انتشار گازهای آلاینده شهر نقش مهمی ایفا کرده است.

محققان ادعا کرده‌اند که اقدامات انجام شده برای خورشیدی کردن سانچی کاهش ۱۴ هزار و ۳۲۴ تن گاز دی اکسید کربن در هر سال را به دنبال خواهد داشت که اثربخشی این مقدار بر محیط زیست معادل با کاشت بیش از ۲۳۸ هزار اصله درخت در شهر است.

سانچی، اولین شهر خورشیدی هند

کد خبر 694519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.