ششمین جشنواره پروژه‌های شهری کرمان برگزار می‌شود

شهردار کرمان از برگزاری ششمین جشنواره پروژه‌های شهری به منظور افتتاح و کلنگ‌زنی ده‌ها پروژه عمرانی و خدماتی در ایام پایانی مهرماه خبر داد.

به گزارش ایمنا، سعید شعرباف امروز _دوشنبه، هفدهم مهرماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره پروژه‌های شهری در ایام پایانی مهرماه، اظهار کرد: در سال جاری برای ایجاد درآمدهای پایدار مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان در بودجه شهرداری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در جشنواره پروژه‌های شهری، قرارداد دو پروژه سرمایه‌گذاری شامل مجموعه تجاری و اداری انتهای خیابان امام‌جمعه و اجرای پل‌های عابر پیاده در محدوده رینگ پیرامونی شهر به‌صورت BOT جمعاً با مبلغ یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان منعقد خواهد شد.

وی از پیگیری برای رفع مشکل پروژه‌های سرمایه‌گذاری در دوره جدید مدیریت شهری خبر داد و با اشاره به پروژه صاروج پارس، تصریح کرد: تأمین برق این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری در جریان ششمین جشنواره پروژه‌های شهری انجام خواهد شد.

وی از مشارکت شهرداری کرمان برای احداث مجموعه «نگاه آفتاب مهر» ویژه کم‌بینایان و نابینایان در قالب بنیاد خیریه بناهای ماندگار شهرداری اشاره کرد و گفت: این پروژه به صورت مشارکتی از طریق واگذاری بیش از سه هزار مترمربع زمین و صدور پروانه ساختمانی به متراژ بیش از پنج هزار مترمربع در بلوار هزار اجرا شده است.

شعرباف با اشاره به کلنگ‌زنی پنج بوستان در نقاط مختلف شهر با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، گفت: همزمان با ششمین جشنواره پروژه‌های شهری، بوستان بانوان واقع در بلوار شهید مفتح، بوستان حاشیه‌ای واقع در بلوار شهید صدوقی، بوستان نظام مهندسی واقع در خیابان بحرالعلوم و فاز دوم بوستان انقلاب و زورخانه در محدوده قلعه‌دختر کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این بوستان‌ها بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع به سرانه فضای سبز شهری کرمان افزوده خواهد شد، تصریح کرد: در آستانه سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و به همت شهرداری کرمان، اقداماتی از قبیل ساخت میدان مکتب‌المهدی (عج) و اجرای چندین پروژه خدماتی در دستور کار قرار دارد.

شهردار کرمان هم‌چنین از آماده‌سازی مجموعه اقامتی کرامت برای اسکان زائران در چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی با اعتبار دو میلیارد تومان خبر داد و گفت: این مجموعه همزمان با ششمین جشنواره پروژه‌های شهری در محدوده جنگل قائم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بهسازی معابر شهری در دوره مدیریت شهری جدید با جدیت دنبال می‌شود، از تسریع در اجرای عملیات زیرسازی و آسفالت، روکش آسفالت، پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری ابراز امیدواری کرد و افزود: در سال جاری بیش از ۴۳ هزار متر جدول‌گذاری، ۴۴ هزار مترمربع پیاده‌روسازی و بیش از ۴۹۵ هزار مترمربع زیرسازی آسفالت با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

شعرباف خاطرنشان کرد: طی شش‌ماهه ابتدای سال جاری ۴۹۱ هزار مترمربع از معابر شهر کرمان با اعتبار ۲۲۱ میلیارد تومان آسفالت شده است.

کد خبر 694473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.