مجلس وزارت نیرو را مکلف به طراحی و ساخت آب‌شیرین‌کن کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو را مکلف کردند تا تمهیدات لازم جهت تامین و ساخت حداقل ۸۰ درصد از آب‌شیرین‌کن‌های مورد نیاز استان‌های واقع در سواحل خلیج‌فارس، دریای عمان و دریای خزر را فراهم کند. همچنین دولت مکلف شد در راستای پایدار کردن شرایط دریای خزر تمهیدات و اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش ایمنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز _دوشنبه هفدهم مهرماه_ مجلس شورای اسلامی، بندهای الحاقی (۱) و (۲) ماده ۴۰ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو را مکلف کردند تا تمهیدات لازم جهت تأمین و ساخت حداقل ۸۰ درصد از آب‌شیرین‌کن‌های مورد نیاز استان‌های واقع در سواحل خلیج‌فارس، دریای عمان و دریای خزر را فراهم کند.

«بر اساس بند الحاقی (۱) - وزارت نیرو مکلف است از طریق بخش خصوصی تا پایان اجرای برنامه، تمهیدات لازم جهت تأمین، طراحی و ساخت حداقل هشتاد درصد (%۸۰) از آب شیرین کن‌های مورد نیاز استان‌های واقع در سواحل خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر را از طریق خرید تضمینی آب شیرین شده و نیز مدیریت هوشمند و تجمیع خرید آب‌شیرین‌کن‌ها از طریق انتقال فناوری به داخل توسط جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و شرکت‌های دانش‌بنیان به انجام برساند.

بر اساس بند بند الحاقی (۲)- در راستای پایدار نمودن شرایط دریای خزر، دولت مکلف است مطالعات، تمهیدات و اقدامات لازم را انجام دهد.»

کد خبر 694262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.