۶۲ هکتار از مراتع اصفهان طعمه حریق شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا اوایل شهریورماه طی ۲۲ فقره آتش‌سوزی ۶۲ هکتار از مراتع استان طعمه حریق شد که عمده آتش‌سوزی‌ها در فریدونشهر و سمیرم بوده است.

ابوطالب امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه مراتع و جنگل‌های ۱۰ تا ۱۵ شهرستان استان بیشتر در نواحی غربی، جنوبی و شمال شرق این خطه در معرض وقوع آتش‌سوزی قرار دارند، اظهار کرد: امسال به دلیل بارندگی‌های مناسب ماه‌های ابتدای سال، وضعیت پوشش گیاهی بهتر بود که به دنبال آن خطر وقوع آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی متعددی از استان بیشتر شده و از ابتدای سال جاری تا اوایل شهریورماه طی ۲۲ فقره آتش‌سوزی ۶۲ هکتار از مراتع استان طعمه حریق شد که عمده آتش‌سوزی‌ها در فریدونشهر و سمیرم بوده است.

وی با اشاره به وقوع حریق در ۶۲ هکتار از مراتع استان اصفهان در شش ماه نخست سال جاری افزود: خطر حریق تنها جنگل‌ها و مراتع این نواحی را تهدید می‌کند، بلکه تاغ‌زارهای مناطق بیابانی به‌ویژه در شمال شرق استان نیز امسال با تهدید آتش‌سوزی روبه‌رو بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال در شهرستان‌های جنوبی، غرب و شمال غرب استان که شامل ۱۵ شهرستان از جمله سمیرم، فریدونشهر، خوانسار، بوئین میاندشت، نطنز و شهرستان‌های کویری که جنگل‌های تاغ دارند، احتمال افزایش آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها نسبت به سال‌های گذشته اعلام شده بود.

وی با اشاره به وجود پوشش علفی و خشک در عرصه‌های منابع طبیعی استان افزود: از کشاورزان، مرتع‌داران، دامداران، گردشگران و تمام افرادی که در محیط‌های طبیعی حاضر می‌شوند، خواستاریم از رها کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده و انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی در طبیعت، مراتع و مکان‌های آماده آتش‌سوزی و سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع خودداری کنند.

امینی با بیان اینکه لازم است همگرایی و تکلیف هر ارگان و هر شخصی در خصوص اطفای حریق تعیین شود تا هنگام وقوع آتش‌سوزی، وظیفه هر بخشی مشخص باشد، خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم هرگونه آتش‌سوزی را به مراکز امدادی (تلفن‌های ۱۵۰۴ منابع طبیعی، ۱۱۲ هلال احمر و ۱۲۵ آتش‌نشانی) اطلاع دهند.

کد خبر 694213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.