تاثیر فناوری‌های جدید بر کودکان

هوش مصنوعی می‌تواند علاوه بر ارتقای مهارت‌های یادگیری کودکان، در زمینه توسعه مهارت‌های اجتماعی و روان‌شناختی آن‌ها نیز تاثیرگذار باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کودکان در مراحل اولیه زندگی خود از اینترنت و تکنولوژی برای آموزش، تحصیل یا سرگرمی استفاده می‌کنند، تکنولوژی به آن‌ها کمک می‌کند تا با دانش دنیای مدرن، نحوه رعایت نظافت و بهداشت و موارد مورد نیاز برای رشد خود آشنا شوند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که استفاده از تکنولوژی در اشکال مختلف مغز کودکان را تحریک می‌کند و سطح IQ آن‌ها را افزایش می‌دهد. کودکان از طریق تکنولوژی می‌توانند ایده‌های خود را خلاقانه‌تر تجسم کنند و حتی ایده‌های خود را عملی کنند.

نتایج یک پژوهش انجام شده در دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که بازی‌های ویدئویی باعث افزایش خلاقیت در میان کودکان می‌شود به طوری که این نوع بازی‌ها مهارت‌های یادگیری کودکان را بهبود می‌بخشد، مغز کودکان را تمرین می‌دهد و باعث می‌‎شود در عین حال که کودکان از بازی لذت می‌برند، خلاقیت و قدرت مغز آن‌ها نیز برای درک مسائل متفاوت بهبود پیدا کند؛ برنامه‌های آموزشی زیادی توسعه یافته است که دارای موضوعات و کتاب‌های قابل نصب روی موبایل و تبلت هستند، استفاده از این ابزار یادگیری را آسان‌تر و حتی جذاب‌تر کرده است.

علاوه بر این تکنولوژی می‌تواند در اتفاقات اضطراری به نجات کودکان کمک کند، به‌طوری که امکان برقراری تماس و ارتباط سریع کودکان با والدین را فراهم می‌کند، بنابراین اگر کودک دچار مشکل خاصی شده باشد، به راحتی با والدین خود ارتباط برقرار می‌کند. ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند خاصی برای کودکان طراحی شده است که از این طریق می‌توان مکان کودکان را از طریق GPS پیدا کرد، دوربین‌های مداربسته نصب شده در منزل نیز ابزار مفید دیگری است که می‌توان بدون حضور فیزیکی در خانه، کودکان را تماشا کنید تا از امنیت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

یکی از فناوری‌های جدید که بر جنبه‌های مختلف زندگی افراد تأثیر گذاشته است، هوش مصنوعی نام دارد؛ این فناوری بر رشد، پرورش و تربیت کودکان نیز تأثیر قابل‌توجهی داشته است. آموزش از طریق هوش مصنوعی نه تنها به کودکان در یادگیری مهارت‌های مرتبط با آینده کمک می‌کند، بلکه به آن‌ها اجازه می‌دهد در یک دنیای پیشرفته با یکدیگر رقابت کنند.

فناوری هوش مصنوعی پتانسیل قابل‌توجهی در زمینه بهبود کیفیت یادگیری و تدریس دارد و برای نظارت بر سطح دانش و عادات یادگیری کودکان و ارائه یک رویکرد شخصی به یادگیری استفاده می‌شود؛ می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی برنامه‌های آموزشی، بازی‌های تعاملی و اپلیکیشن‌های تربیتی توسعه داد که به طور خاص با نیازهای و سطح فهم کودکان سازگار می‌‎شود و در آموزش و تربیت آن‌ها نقش مؤثری ایفا می‌کند.

هوش مصنوعی می‌تواند علاوه بر ارتقای مهارت‌های یادگیری کودکان، در زمینه توسعه مهارت‌های اجتماعی و روان‌شناختی آن‌ها نیز تأثیرگذار باشد، به طوری که قادر است با استفاده از الگوریتم‌ها و آنالیز داده‌ها، نیازها و علایق کودکان را شناسایی کند و بر این اساس فعالیت‌های آموزشی و بازی‌های مناسب را برای آن‌ها فراهم کند؛ این روش نه تنها به کودکان کمک می‌کند با خودشان بیشتر آشنا شوند، بلکه ارتباطات اجتماعی آن‌ها با دیگران را تقویت می‌کند، بنابراین فناوری هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار قدرتمند رد رشد و توسعه کودکان در نظر گرفته می‌شود.

کد خبر 694146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.