ارائه راهکار عملی برای حل مشکلات استان از وظایف اصلی مجمع بسیجیان است

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان گفت: شناسایی مشکلات استان و ارائه راهکار عملی توسط نخبگان بسیجی از وظایف اصلی مجمع بسیجیان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور بعدازظهر امروز_شنبه پانزدهم مهرماه- در جلسه شورای اداری استان اصفهان در خصوص وظایف مجمع بسیجیان استان با اشاره به تشکیل این مجمع بر اساس منویات و تدبیر مقام معظم رهبری در ابتدای دهه ۹۰ اظهار کرد: مجمع پیگیر امور برون‌سپاری بسیجیان است و در واقع با بسیج همکاری داریم و به تعبیری پارلمان بسیج هستیم.

وی افزود: نخستین وظیفه مجمع بسیجیان براساس آنچه ابلاغ شده، کار نخبگانی است، هشت گروه تخصصی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، زیربنایی، زنان و خانواده، مدیریت، بهداشت و سلامت مسائل مسائل مشکلات شهرستان و استان را احصاء و نخبگان بسیجی طرح رفع مشکل ارائه می‌دهند.

رئیس مجمع بسیجیان استان گفت: فعالیت‌های مجمع بسیج استان در بعد مردمی بسیج صورت می‌گیرد. افراد این مجمع بسیجی هستند اما مسئولیتی در بسیج ندارند. وظایف این مجمع استفاده از ظرفیت نخبگانی بسیج است به این صورت که نخبگان بسیجی شناسایی شده و در گروه‌های تخصصی بسیج که هفت گروه است عضو می‌شوند تا برای شناسایی بررسی معضلات و ارائه طرح جهت رفع این معضلات فعالیت‌های نخبگانی را پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام طالب‌پور با اشاره به این موضوع که مجمع بسیجیان استان کار اجرایی ندارد و فقط در زمینه تحقیق، پژوهش و ارائه برنامه فعالیت می‌کند گفت: وظیفه دوم مجمع مطالبه‌گری است که نخبگان با ارائه طرح برای حل مشکل به مسئولان اجرایی، از آنها پیگیری و مطالبه‌گری می‌کنیم.

رئیس مجمع بسیجیان استان تصریح کرد: در سطح استان دو هزار و ۳۰۰ نخبه به کار گرفته شده‌اند، ۴۰ درصد از اعضای این مجمع جوان و همین درصد بانوان هستند.

وی با اشاره به مطالبات از مسئولان استان خاطرنشان کرد: سه دبیرخانه شامل دبیرخانه شهید مدرس با محوریت نمایندگان مجلس، دبیرخانه شهید بهشتی با محوریت نمایندگانی از قوه قضائیه و دبیرخانه شهید رجایی از نمایندگان دولت در این مجمع پیش‌بینی شده است که دو دبیرخانه شهید بهشتی و رجایی کمتر فعال هستند و امیدواریم با عنایت مسئولان فعال‌تر شود.

رئیس مجمع بسیجیان استان در پایان از مسئولان نهادهای مختلف درخواست کرد از ظرفیت‌های این مجمع که تلاش می‌کند با کمترین هزینه و کارهای جهادی با کار علمی به ارائه راهکار برای حل مشکلات بپردازد، استفاده کنند.

کد خبر 693738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.