کشف ۱۸۱ میلیارد تومان کالای قاچاق در یزد

فرمانده انتظامی استان یزد از کشف ۱۸۱ میلیارد تومان کالای قاچاق خبرداد و گفت: در این راستا ۴۵۸ پرونده قاچاق کالا تشکیل شده که نشان از افزایش ۳۴ درصد کشف کالای قاچاق در استان یزد دارد.

با گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی بهدانی‌فرد امروز- چهاردهم مهرماه- به‌مناسبت هفته فراجا در جمع مردم در مسجد ملااسماعیل یزد، اظهار کرد: هفته فراجا فرصتی برای ارتباط بیشتر پلیس با آحاد جامعه است تا از نقطه نظرات آنها جهت پیشبرد وظایف فراجا، حفظ نظم و امنیت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت مهمترین سرمایه اجتماعی هستند زیرا اهداف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه بدون امنیت با چالش مواجه می‌شود، افزود: در جهت تحقق شعار امسال مبنی بر "کاهش تورم و افزایش تولید" امنیت نقش مؤثری دارد زیرا از دیدگاه اسلام امنیت زمینه ساز بهره‌وری است و مزایای زیادی برای حیات بشر دارد.

فرمانده انتظامی استان یزد ادامه داد: پلیس و امنیت یکی از مقدس‌ترین آرمان‌ها است، در دین اسلام حفظ مقوله امنیت و سلامت سفارش شده است زیرا فقدان آن آسیب‌های اجتماعی زیادی به دنبال خواهد داشت.

بهدانی‌فرد با اشاره به اینکه در راستای امنیت کشور ۱۴ هزار نفر نیروی انتظامی به درجه شهادت نائل شدند، گفت: پلیس در عین مهربانی، مقتدر و پشتیبان ملت است و فراجا با تأسی از منویات مقام معظم رهبری با تمام توان در راستای مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی، حفظ نظم و امنیت، کاهش جرم تلاش دارد.

وی گفت: در جهت امنیت زائران اربعین حسینی، طی نظرسنجی صورت گرفته میانگین رضایت مردم از عملکرد پلیس در حوزه سرعت عمل کارکنان ۷۹ درصد، در حوزه پاسخگویی به درخواست زائران ۸۰ درصد، گفتار و رفتار پلیس مرزبانی رضایت ۸۱ درصد اعلام شده است.

فرمانده انتظامی استان یزد تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۵۱۲ هزار تماس مردمی با لوریت‌های ۱۱۰ برقرار شده است که نسبت به مشابه سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته است.

بهدانی‌فرد افزود: در اداره گذرنامه نیروی انتظامی طی یکسال گذشته ۹۷ هزار جلد گذرنامه، و برای اربعین حسینی ۲۳ هزار جلد گذرنامه صادر شده است.

وی از افزایش ۱۲ درصدی کشفیات سرقت در سال جاری در استان یزد خبر داد و افزود: امسال ۱۷ باند بزرگ سرقت متلاشی شده است.

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به کشف ۱۰ تن مواد مخدر، و متلاشی شدن ۲۴ باند مواد مخدر در استان یزد خبر داد و افزود: امسال دو هزار و ۵۳۸ معتاد متجاهر دستگیر و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند، جمع‌آوری معتادین متجاهر ۷۳ درصد افزایش داشته است.

بهدانی‌فرد از کشف ۱۸۱ میلیارد تومان کالای قاچاق خبر داد و افزود: در این رابطه ۴۵۸ پرونده قاچاق کالا تشکیل شد، امسال کشفیات کالای قاچاق ۳۴ درصد افزایش داشت.

وی با اشاره به کشف ۸۰ درصدی پرونده‌های پلیس فتا در زمینه کلاهبرداری‌ها، گفت: استان یزد بعد از هفت استان کلانشهر کشور بیشترین آمار کلاهبرداری در حوزه سایبری به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به ملاقات حضوری با ۱۵۰۰ نفر از مردم، و رسیدگی به مشکلات مردم از طریق سامانه ۱۹۷، گفت: در پنج ماهه نخست امسال استان یزد جایگاه نخست در زمینه کاهش جانباختگان جاده‌ای را کسب کرد.


بهدانی‌فرد گفت: مبارزه با اخلال‌گران، آشوبگران و هنجارشکنان، اراذل و اوباش مطالبه به حق مردم است و نیروی انتظامی استان نیز در راستای اجرای این امر مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

کد خبر 693468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.