یادبود روز حافظ با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: روز حافظ استان فارس میزبان ریاست جمهوری حضرت آیت‌الله رئیسی خواهد بود و مراسم بزرگداشت حافظ با حضور ایشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله لطف اله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز _ جمعه چهاردهم مهر_ با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف، اظهار کرد: در استان فارس یک واقف بیش از ۱۰۰ سال است که با ساخت یک یتیم خانه با ظرفیت ۲۵۰۰ یتیم هنوز اثر وقفش باقی است و در حال خدمت به این ایتام است.
وی با اشاره به اینکه این یک کار عظیم است که در زمینه وقف انجام شده است، افزود: بیمارستان نمازی شیراز موقوفه است که همه دنیا آن را می‌شناسند. لذا وقف یک خدمت بزرگ است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: وقف یک عنصر مهم در بسط عدالت اجتماعی است به شکلی که همه خشنود باشند.
آیت الله دژکام با اشاره به برکات وقف خاطر نشان کرد: نیاز است تا در فرصت‌های مناسب گزارشی از موقوفات در استان و کشور ارائه شود.
وی در ادامه سخنان خود به روز بیستم مهر ماه روز بزرگداشت لسان‌الغیب حافظ شیرازی اشاره کرد و گفت: شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی کسی که آوازه شیراز را همراه با غزلیات پرمعنا و پرمحتوای خودش به همه جهان رسانده است و در طول قرن‌هایی که می‌گذرد از زمان حضورش تا امروز که ۷۰۰ سال از رحلت‌اش می‌گذرد همواره مورد توجه اقشار مختلف بوده است.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: سخن حافظ شیرازی به نوعی پیام همه ابعاد زندگی ایرانی را توانسته به خودش در این شهد شیرینی فارسی که عرضه کرده، داشته باشد.
آیت الله دژکام با اشاره به اینکه امسال روز حافظ یک روز به یاد ماندنی خواهد شد، خاطر نشان کرد: در این روز استان فارس میزبان ریاست جمهوری حضرت آیت‌الله رئیسی خواهد بود که سخنرانی عمومی‌ایشان در حرم سوم اهل بیت بارگاه نورانی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود و در بعدازظهر چهارشنبه یا بعدازظهر پنجشنبه که وقت دقیق آن اعلام می‌شود بزرگداشت روز حافظ نیز جداگانه برگزار خواهد شد.
وی اظهارامیدواری کرد: نماد همبستگی، وحدت و ایستادن زیر پرچم ولایت و پای کار رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی به زودی در این اجتماع بزرگ فارس و شیراز همه مشاهده خواهیم کرد و تلاش خواهیم کد تا سفر پر برکت رئیس جمهور همراه با خوبی باشد و مردم نیز احساس کنند گوشه‌ای از مشکلات‌شان حل می‌شود و مسیر اصلاح امور هر چه سریع‌تر پیگیری شود.

کد خبر 693423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.